محمدولی گفت: نوسانات قیمتی شدیدی در بازار داشتیم به گونه‌ای که امروز طلا از مثقالی ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۹۰۰ تومان رسید.

افزایش ۳۰۰ هزار تومانی مثقال طلاعبادلله محمدولی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار طلا و جواهر، گفت: امروز بازار طلا و جواهر فعال بود و داد و ستد‌ها انجام می‌شد. نوسانات قیمتی شدیدی در بازار داشتیم به گونه‌ای که امروز از مثقالی ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۹۰۰ تومان رسید.

او با اشاره به علت نوسانات طلا، گفت: عوامل متعددی باعث نوسانات قیمت طلا شد. عامل‌های بین المللی که ناشی از بازار ارز بود. علاوه بر این برخی از صنعتگران طلا به علت اینکه تاکنون تعمیرات و ساخت و ساز داشتند فعال نبودند و امروز نیز چراغ را روشن کردند و فعال شدند که همین امر باعث افزایش داد و ستد‌ها شد.


بیشتر بخوانید : حباب سکه به ۳۵۰ هزار تومان رسید/ روند افزایشی طلا به کُندی صورت می‌گیرد


رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تشریح کرد: امروز شاهد افزایش تقاضا و داد و ستد‌ها بودیم که همین امر باعث بروز نوسانات ارزی شد.

محمد، ولی تشریح کرد: مشخص نیست بازار طلا چگونه پیش می‌رود و هیچ گونه توصیه‌ای در این خصوص نمی‌توان کرد. اگر بازار اونس آرامش بگیرد طلا ارزان خواهد شد و شاهد سیر نزولی آن خواهیم بود، اما اگر بازار همانند کنونی نوسان داشته باشد شاهد نوسانات ارزی خواهیم بود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر بیان کرد: طلای آب شده ۱۷ عیار امروز ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار ۶۴۴ هزار تومان و سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

محمدولی تصریح کرد: سکه طرح قریم امروز به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید علاوه بر این نیم سکه ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان شد. سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان شد که نسبت به هفته گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار