با خبرهای نیروی انتظامی استان کرمان شنبه ششم اردیبهشت ماه همراه سایت باشگاه خبرنگاران کرمان باشید.

از دستگیری اخاذ با سرقت مدارک هویتی دیگران تا دستگیری سارقان داخل خودروبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۶ اردیبهشت ۹۹ همراه باشید.

سارق داخل خودرو با ۴۳ فقره سرقت در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری سارق داخل خودرو با ۴۳ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۶ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او با اشاره به افزایش گشت‌های نامحسوس و تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی افزود: با گشت زنی‌های هدفمند ماموران کلانتری ۱۶ این فرماندهی یک سارق را درحین سرقت از یک خودرو دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر وی را به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ فداء افزود: در تحقیقات و بازجوئی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، سارق به ۴۳ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر کرمان معترف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به کشف اموال مسروقه از مخفیگاه این سارق و تحویل وی به مراجع قضایی یادآور شد: در ارتقای سطح امنیت نیاز به مشارکت همگانی مردم داریم و شهروندان بایستی به هشدار‌های پلیس توجه کنند و از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند و وسایل نقلیه خود را با وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و وسایل هشدار دهنده مجهز کنند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

از مالباختگان خواسته شده برای شناسایی و دریافت اموال مسروقه خود به کلانتری ۱۶ مراجعه کنند.

اخاذی با استفاده از سرقت مدارک هویتی

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف کرمان که با سرقت مدارک هویتی اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ محمود پارساگفت: در راستای طرح پایش مداوم فعالیت‌ها و اقدامات اراذل و اوباش معروف، ماموران پلیس امنیت عمومی استان یکی از اراذل و اوباش معروف شهر کرمان را که پس از آزادی از زندان با سرقت مدارک هویتی یکی از شهروندان اقدام به خرید چندین سیم کارت متعدد کرده و با فروش آن‌ها به فرد دیگری اقدام به اخاذی می‌کرد را شناسایی و دستگیری نامبرده را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: این متهم هم چنین با شرکت در یک نزاع و درگیری منجر به جرح با سلاح سرد در ۱۸ فروردین ماه سال جاری منجر به ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی شده بود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان تصریح کرد: با توجه به متواری بودن و اختفاء متهم، در نهایت با اقدامات فنی و اطلاعاتی، ماموران موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ پارسا اظهار داشت: این متهم که از اراذل و اوباش سابقه دار بوده و دارای ۵ فقره سابقه قبلی از جمله سرقت و ایجاد مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم عمومی ورود به عنف همراه با تهدید و ایراد ضرب و جرح عمدی حمل و نگهداری مواد مخدر بوده، قدرت نمایی با سلاح گرم، سرقت مسلحانه، مشارکت در۷ تخریب بوده است.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان به عموم شهروندان هشدار داد:تا نسبت به نگهداری از مدارک هویتی خود اهتمام داشته و در صورت مفقودی از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری تا دست مجرمان و هنجارشکنان به اطلاعات هویتی افراد باز نشود تا زمینه ارتکاب جرم فراهم نشود.

کشف ۲۶۱ کیلوگرم حشیش در عملیات تکاوران پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۶۱ کیلوگرم حشیش در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان "کهنوج" در محدوده شهرستان "جیرفت" خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای حمل یک محموله سنگین موادمخدر با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و عبور از محور‌های مناطق جنوبی استان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار در یک نقطه از محور"جیرفت-کرمان"خودروی مورد نظر را شناسایی کرده و به آن دستور ایست دادند، اما با فرار راننده روبرو شده و بلافاصله به تعقیب و مراقبت آن پرداختند.

سردار ناظری تصریح کرد: تکاوران پلیس با تعقیب و مراقبت ضربتی و موضع گیری مناسب موفق شدند این خودرو را پس از طی مسافتی کوتاه متوقف و ضمن دستگیری راننده و سرنشین، از قسمت‌های مختلف آن ۲۶۱ کیلوگرم حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی پراید نیز که به عنوان اسکورت خودروی حامل مواد را همراهی می‌کرد با هوشیاری و سرعت عمل ماموران در یک نقطه دیگر این محور متوقف و راننده و سرنشین آن نیز دستگیر شدند و بحمدالله در سایه لطف لایزال الهی در آستانه ماه مبارک رمضان، سوداگران مرگ به نیت شوم توزیع این محموله مواد افیون و
ي براي گرفتاري نسل جوان استان و ميهنمان دست پيدا نکردند.

کشف ۱۱۲ کیلو تریاک در عملیات پلیس جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از کشف ۱۱۲ کیلوگرم تریاک دپو شده در یک منزل در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر "جیرفت" با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند اعضای یک باند قاچاق موادمخدر قصد دارند یک محموله را در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان دپو و سپس به مرکز کشور منتقل کنند.

او افزود: در این رابطه ماموران با شناسایی یکی از اعضاء اصلی این باند و حضور در محل اختفای وی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، موفق شدند، ۱۱ کیسه تریاک به وزن ۱۱۲ کیلوگرم را از صندوق عقب یک دستگاه پژو ۴۰۵ پارک شده در یک منزل کشف کنند.

فرمانده انتظامی "جیرفت" با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی تصریح کرد: پلیس در اراده خود برای مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر مصمم و همراهی شهروندان یکی از ابزار‌های مهم در این زمینه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.