مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت:کامیون‌داران فارس با حمل و نقل به موقع کالاهای اساسی به مبارزه با ویروس کرونا رفتند.

همراهی کامیون‌ داران فارس در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی حمل بار استان در نوروز امسال، تداوم خدمات‌رسانی کرونا در روزهای نخست امسال و پس از آن را یادآور شد. 

او، بیان کرد:  در ایام شیوع کرونا، بر لزوم کاهش فعالیت‌ها و در خانه ماندن تاکید می‌شد که رانندگان ناوگان حمل و نقل بار با توجه به نیاز جامعه به اقلام و کالاهای اساسی به جنگ ویروس کرونا رفتند و با حمل به موقع و سریع کالا به نقاط مختلف کشور اجازه ندادند که مردم برای تامین اقلام مورد نیاز خود دچار مشکل و کمبود شوند.

فروردین‌ متفاوت از نظر حمل بار و کالا

سیاهپور تصریح کرد: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ تن کالا را ناوگان حمل و نقل بار فارس به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بر خلاف سال‌های قبل که در ایام نوروز ممنوعیت تردد کامیون در جاده‌ها اعمال می‌شد، امسال با توجه به  شیوع ویروس کرونا و لزوم انتقال کالاهای اساسی و استراتژیک از بنادر به شهرهای کشور، این ممنوعیت وجود نداشت و ناوگان حمل و نقل بار به میزان مورد نیاز فعالیت داشت.

او، افزود: فعالیت ناوگان حمل و نقل بار به گونه‌ای بود که تمامی کالاهای ترخیص شده از بنادر کشور بلافاصله به مقاصد مختلف بارگیری و منتقل می شد و ناوگان حمل و نقل بار استان فارس نیز انتقال بار و کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی (ره)، بوشهر و بندرعباس به خوبی پوشش داد.

افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در نوروز امسال

سیاهپور اضافه کرد: جا به جایی کالاها با مشارکت ناوگان بار استان به میزانی بود که از ابتدای فروردین تا پانزدهم این ماه ۳۰ درصد  افزایش حمل و نقل بار  این ناوگان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل کالا و بار استان شامل ۳۵ هزار و ۹۴۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۵۵ هزار و ۷۱۶ راننده است.

مقایسه آمار حمل بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸

او، گفت: ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالا از سوی ناوگان حمل و نقل بار فارس جابجا شد که این میزان پارسال به  ۳۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن رسید.

سیاهپور ادامه داد: پارسال دو  میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۷۷ بارنامه در استان صادر شد که این عدد در سال ۹۷، دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۷۷ بارنامه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با قدردانی از فعالان حوزه حمل و نقل بار در استان به خاطر نقش‌آفرینی موثر در ایام شیوع کرونا تاکید کرد: به منظور حمایت از ناوگان بار، اقداماتی از جمله واگذاری لاستیک خارج از موضوع پیمایش در بندر امام و  تعویض روغن با نرخ مصوب دولتی از سوی سازمان راهداری انجام شد.

 ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه امسال،  ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۳ نفر در ۲۴ ساعت قبل از ارائه این گزارش، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار