مهم‌ترین حوادث امروز ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پرونده باند سارقان حرفه‌ای با کشف ۱۰۰ فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری باند ۷ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: در پی افزایش سرقت‌های درون خودرو و اماکن خصوصی در برخی از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ فخرآباد شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۷ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت درون خودرو و قطعات و اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: تاکنون ۳۰ نفر از شکات شناسایی و اموال مسورقه تحویل آنان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شده است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

او با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی کشف جرایم سرقت از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در این بازه زمانی با همکاری پلیس آگاهی و در راستای ضریب امنیتی شهروندان، دستگیری سارقان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت از دغدغه‌ها و اولویت اصلی این فرماندهی است، تصریح کرد: موفقیت پلیس در این خصوص نتیجه تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و همکاری تنگاتنگ شهروندان با نیروی انتظامی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۹۵ کیلوگرم مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی فارس از توقیف دو خودرو و کشف ۱۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و حشیش در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه خودرو وانت پیکان و پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این دو خودرو، ۱۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۴۷ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش کشف و در این رابطه ۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۲۶۰ راس گوسفند قاچاق تحویل دامپزشکی خرم بید شد

جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۲۶۰ رأس گوسفند قاچاق کشف کردند.

سرهنگ یوسف ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: مأموران ایست و بازرسی شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۶۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ملک زاده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دام‌های قاچاق مکشوفه ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد گفت: با تلاش مأموران انتظامی، یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی لامرد گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵ دستگاه موتور سیکلت شارژی و ۷ دستگاه دوچرخه خارجی و بدون مدارک قانونی و گمرکی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ زارع پور با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان است.

کشف سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: مأموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی ممسنی به قائمیه، موفق به شناسایی یک دستگاه وانت نیسان حامل بار قاچاق شدند.

او افزود: ماموران با توقیف این خودرو و بازرسی از آن، تعداد ۷۱۴ بکس معادل ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و بدون هرگونه اسناد و مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار