مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران درباره آموزش اصناف در ماه رمضان برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، توضیحاتی داد.

مجتبی دانشور مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت آموزش های شهروندی در حوزه مقابله با کرونا، گفت: با توجه به باز شدن بخشی از اصناف در پایتخت شکل آموزش‌ها به سمت آموزش شهروندی صنفی سوق پیدا کرده است، زیرا بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که بازگشایی اصناف می‌تواند در مقابله با کرونا مشکل ساز باشد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: در اداره کل آموزش های شهروندی تلاش شد در این بازه زمانی به گونه ای کار آموزش شهروندان را در دستور کار خود قرار دهیم  که چگونه می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت صنفی داشته باشند که به عنوان مثال می توان به آموزش قنادی ها، واحد های فروش آش و حلیم با توجه به تقاضای بالای شهروندان از آن ها اشاره کرد.

دانشور ادامه داد: یکی از مکان هایی که همواره شهروندان به آن جا مراجعه می‌کنند نانوایی ها هستند که در این زمینه نیز مرحله دوم آموزش‌ها به نانواها در حال انجام است و باید کار فاصله گذاری با نصب استیکر در تمام واحد های نانوایی انجام شود.


بیشتر بخوانید: طرح ضد عفونی معابر پایتخت متوقف شد؟ 


او در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرایی آموزش‌های شهروندی در اصناف چیست؟، گفت: به طور حتم شهرداری تهران نمی تواند ضمانت اجرایی برای عمل به آموزش های شهروندی داشته باشد و برای رسیدن به این هدف ضمانت اجرایی باید از سوی اصناف و وزارت بهداشت دنبال شود.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در تشریح دیگر برنامه‌های این نهاد برای مقابله با کرونا با توجه به بازگشایی اصناف، گفت: یکی دیگر از مضوعاتی که به جد دنبال می‌شود تولید محتوا برای کودکان در حوزه مقابله با ویروس کروناست که از سوی اداره کل آموزش‌های شهروندی دنبال می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.