استاندار قزوین گفت: باید با حمایت از خیران، پاسخ کار خیر آن‌ها را داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در ستاد همدلی و کمک مونانه گفت: باید پاسخ خیر خیران را با حمایت از آن‌ها داد و من به آنان قول داده ام تا آنجایی که در اختیارات دارم برای شکوفایی فعالیتشان در زمینه مالیات و تسهیلات کمک کنم.

او اضافه کرد: زمان آغاز شیوع کرونا مشکلات زیادی داشتیم، اما این موانع با اتحاد و همدلی مردم و نهاد‌ها رفع شد و هم اکنون در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

استاندار گفت: ویروس کرونا باعث آسیب زدن به خیلی از مشاغل شد به همین منظور ستاد کمک همدلی و کمک مومنانه برای کمک به صاحبان این مشاغل تشکیل شد.

او اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف این ستاد در استان قزوین یک فرم همه با هم بودن اتفاق افتاده است و اگر هدف خدمت باشد هیچگاه دعوایی به وجود نمی‌آید.

جمالی پور افزود: در استان برای همه یک وظیفه تعریف شده و مسئله خدمت شایسته به مردم همه را دور خود جمع کرده و باعث اتحاد و همدلی شده است.

عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در این نشست  گفت : ستاد همدلی و کمک های مومنانه با سه کمیته شامل "اطلاع رسانی" با مسوولیت صداوسیما و روابط عمومی استانداری و مشارکت اصحاب رسانه، "تامین منابع مالی" با مشارکت و سپاه و اتاق بازرگانی و "تعیین اولویت ها و شناسایی نیازمندان" با مسوولیت اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در حال فعالیت است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: در مدت شیوع کرونا در بخش بهداشت خیران از ۱۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کمک کرده اند که از مجموع کمک‌های جمع آوری شده ۳ تا ۴ میلیارد تومان نقدی بوده است.

منوچهر حبیبی افزود: این انسجام ملی باعث شد که فشار کرونا به مردم کمرنگ شود.

حق گویان مدیر کل کمیته امداد استان هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۹ کارگاه تولید ماسک با اشتغال ۹۲ نفر فعالند و روزانه ۱۱ هزار ماسک تولید می‌کنند.

به گفته حق گویان، ۲۳۸ نفر از کارکنان این اداره، ۲۸۴ میلیون ریال برای کمک به اقشار آسیب پذیر کمک کرده اند.

او اضافه کرد: ۴ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی برای کسانی که تحت حمایت نیستند و آسیب دیده اند واریز شده است.

کبیری معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در این نشست گفت: با ۵۰ واحد برای دریافت کمک هماهنگ شده است که بخشی از آنان تا چند روزه آینده کمک خود را واریز می‌کنند و مابقی در حال هماهنگ کردن با هیئت مدیره هستند.

خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم در این نشست گفت: امروز ۴ مورد از واحد‌های صنعتی کمک‌های خود را اهدا می‌کنند و ۲۰ واحد هم در حال هماهنگی با هیئت مدیره شرکت هستند.

او اضافه کرد: یک شرکت هم ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۱۰ هزار تومان تهیه کرده است و برای تویع تحویل داده است.

شفیعی فرماندار شهرستان قزوین هم گفت: تا کنون ۳۰ هزار خانوار نیازمند شناسایی شده است و ۳ هزار و ۳۰۰ بسته آماده توزیع است.

بخشنده رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین هم گفت: تا کنون در شماره حساب‌های اعلام شده ستاد ۴۱۱ میلیون تومان واریز شده است و ۱۶۰ میلون تومان از سوی یک واحد امروز واریز می‌شود.

بخشنده افزود: ۳ هزار بسته معیشتی آماده شده است و امروز در سوله سپاه تخلیه می‌شود و از فردا توزیع خواهد شد.

علیرضایی فرماندار آوج هم در این نشست از مدیران خواست تا در غربالگریی دقت بیشتری کنند تا کمک‌ها به دست نیازنمدان واقعی برسد.

محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز هم در این نشست گفت: ۱۴ هزار و ۸۲۹ نیازمند شناسایی شده اند که ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر از آنان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی نبوده اند.

سرهنگ حق وردی جانشین فرماندهی سپاه تاکستان هم در این نشست گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند شناسایی شده اند و ۴۰۰ نفر خیر برای کمک اعلام آمادگی کرده اند.

سرهنگ حق وردی افزود: ۳ هزار بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان آماده توزیع است.

او گفت ۴ هزار بسته هم مراحل بعدی توزیع خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه تاکستان گفت: در هر منزل برای جمع آوری کمک مردمی و همچنین شناسایی افراد نیازمند قلک به همراه دعوت نامه توزیع شده است.

سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر عج استان قزوین هم دراین نشست گفت: کار رزمایش هم اکنون در ۷۰ حوزه و ۷۰۰ پایگاه در حال اجراست و یک لیست از نیازمندان با کمک کمیته امداد، بهزیستی و هالا احمر تهیه شده است.

سرهنگ محسن شیخ حسنی فرمانده ناحیه بسیج امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تهیه شده و آماده توزیع است.

او با اشاره به سامانه سجم گفت: این سامانه باعث شده است تا از کمک کردن چند باره به یک نیازمند جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.