سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ۳۵ میلیون دلار برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شمال غرب سوریه اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روداوو، «محمود ضاهر» مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این سازمان علاوه بر برنامه‌های امدادرسانی خود، ۳۵ میلیون دلار برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شمال غرب سوریه به ویژه استان ادلب که آخرین پایگاه عناصر مسلح به شمار می‌رود، اختصاص داده است.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت برنامه‌های فراگیری را با هدف بالابردن سطح آمادگی و توانمندی در مقابله با انتشار ویروس کرونا در ۸ منطقه در شمال غرب سوریه با نظارت تیم ۱۵ نفره این سازمان آغاز کرده است.

محمود ضاهر درباره وضع شمال غرب سوریه گفت: این منطقه در حوزه پزشکی و درمانی از جمله لوازم بهداشت فردی، اتاق‌های ویژه قرنطینه افراد مبتلا و تخت بخش مراقبت‌های ویژه کمبود شدیدی دارد.

وی درباره مراکز درمانی شمال غرب سوریه گفت: ۳۰۶ مرکز بهداشتی در این منطقه وجود دارد که از سوی ۵۷ نفر از شرکای سازمان جهانی بهداشت اداره می‌شوند و دارای ۲۰۳ دستگاه تنفس مصنوعی و ۳۴۷ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت وجود فقط ۸ کادر پزشکی برای ده‌ها هزار نفری که در شمال غرب سوریه زندگی می‌کنند را بسیار کمتر از میانگین بین‌المللی دانست.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز هفته گذشته اعلام کرد در مناطقی در استان ادلب که در چنگ تروریست‌های مسلح است به زودی گرفتن تست کرونا را آغاز می‌کنند چرا که نگران نفوذ این ویروس به اردوگاه‌های مملو از آوارگان در این مناطق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار