شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده کشور‌ها فناوری‌های مختلفی را برای مبارزه با این ویروس به‌کار بگیرند. یکی از آن‌ها استفاده از پهپاد است که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تأثیرات بسیاری بر نحوه زندگی بشر گذاشته و بخش‌های مختلفی را با تغییر روبرو کرده است. گردشگری، حمل و نقل، زنجیره تأمین صادرات و واردات، مراقبت‌های بهداشت و درمان، صنایع فناوری و اطلاعات و ... تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند.

بنابراین، یک فشار مداوم روی علم و فناوری وجود دارد تا برای بهبود شرایط کنونی، راه‌حل‌های خلاقانه ارائه دهد؛ شرایطی که راه را برای شرکت‌های مختلف باز کرده تا با ارائه فناوری‌ها و روند‌های نوظهور با ویروس کرونا مبارزه کنند. یکی از راه‌حل‌های موجود، استفاده از پهپاد‌ها است.

درحالی‌که ویروس کرونا نحوه عملکرد جامعه در شرایط بحران را تغییر داده و به چالش کشیده، پهپاد‌ها به پیشرفت خود در موارد مختلفی ازجمله مراقبت‌های بهداشت و درمان و نظارتی ادامه می‌دهند. این نمایش می‌تواند منجر به رشد عظیمی در دامنه استفاده این فناوری در آینده شود.

در ادامه به ذکر موارد استفاده این فناوری در این ایام بی‌سابقه می‌پردازیم.

در ناحیه منهتن شهر نیویورک، پهپاد‌ها برای هشدار به افرادی که پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ نمی‌کنند، استفاده می‌شود. این پهپاد‌ها از افرادی که تجمع کرده‌اند می‌خواهد حداقل شش‌قدم از هم فاصله داشته باشند. عابران پیاده مدام این پیام را از طریق پهپاد‌ها می‌شنوند: "لطفاً برای جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کنید. تلفات را کاهش و جان‌ها را نجات دهید. "

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

در قزاقستان، پهپاد‌ها با گشت زنی در پایتخت، به اداره پلیس کمک می‌کنند. این پهپاد‌ها که مجهز به سنسور بینایی، مادون‌قرمز و دوربین هستند، از مردم درخواست می‌کنند اقدامات مربوط به قرنطینه را دنبال و رعایت کنند. این فناوری به مقامات کمک کرده است تا چندین گذرگاه و فعالیت‌های نامنظم در برخی مناطق را شناسایی کنند.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

در هند، یک شرکت سازنده پهپاد، آن‌ها را برای نظارت و بررسی مکان‌های عمومی در چند ایالت مستقر کرده است.

درحالی‌که از پهپاد‌ها در اسپانیا، فرانسه و چین برای پخش پیام‌هایی ازجمله ماندن در خانه و استفاده از ماسک استفاده می‌شود، در دهلی‌نو پهپاد‌ها به نیروی پلیس محلی برای مدیریت ترافیک وسایل نقلیه و ازدحام عمومی کمک می‌کنند. علاوه بر این در برخی از شهرها، از پهپاد‌های مجهز به دوربین حرارتی، برای اسکن دمای بدن افراد استفاده می‌شود. این امر به شناسایی موارد جدید مبتلا به ویروس، بدون نیاز به تماس با افرادی که از قبل آلوده شده‌اند کمک می‌کند.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

اما در مورد تحویل کالا باید بدانید، Antwork Robotics یک شرکت تحویل کالا در چین، با استفاده از پهپاد، دارو و سایر تجهیزات پزشکی را از مرکز کنترل بیماری Xinchang County به بیمارستان‌ها انتقال می‌دهد. این یعنی انسان‌ها کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، انتقال دارو در حالت عادی با وسایل نقلیه ۲۰دقیقه طول می‌کشد، اما با استفاده از پهپاد این زمان به ۶ دقیقه کاهش میابد.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

در کنار این‌ها، از پهپاد‌ها برای ارسال مواد غذایی و سایر موارد ضروری نیز استفاده می‌شود.

شرکت Zipline (شرکت تحویل تجهیزات پزشکی و دارو با پهپاد) در کشور غنا، از پهپاد‌ها برای انتقال خون، واکسن و سایر تجهیزات پزشکی به مناطق دورافتاده، که در حال حاضر از طریق جاده قابل‌دسترس نیستند، استفاده می‌شود. این امر باعث کاهش مسافرت بیماران و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل در جاده‌ها می‌شود.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

در ایالت ویرجینیای ایالات‌متحده، نیز گوگل از پهپاد‌های تحویل کالای خود برای ارسال مواد بهداشتی و دارو‌ها استفاده می‌کند.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

برای عملیات پاک‌سازی، شرکت چینی DJI پهپاد‌های کشاورزی خود را برای پاشیدن مواد ضدعفونی‌کننده در اماکن عمومی، مجهز و فعال کرد. پهپاد‌های کشاورزی نوع Agras نیز که قبلاً برای ریختن سموم دفع آفات، کود‌های شیمیایی و ... در مزارع استفاده می‌شد، اکنون برای پاشیدن مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

پس‌ازاین، پهپاد‌های کشاورزی XAG و همچنین پهپاد‌های شرکت Fly Dragon Drone، برای بهیود اوضاع وارد عمل شدند.

شرکت فناوری Digital Aerolus، به‌تازگی پهپادی را طراحی کرده است که اولین پهپاد مخصوص محیط داخلی با چراغ‌های ماوراءبنفش محسوب می‌شود. این پهپاد برای ضدعفونی محل‌های حساس مانند بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ... مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پهپاد‌ها چگونه به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند؟

این پهپاد بسیار پایدار است و برای پرواز در داخل خانه به GPS یا سنسور‌های خارجی متکی نیست. این می‌تواند مسیر را برای عصر آینده پهپاد‌های ضدعفونی هموار کند.

درحالی‌که ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲میلیون ۶۰۰هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و بیش از ۱۸۶هزار نفر را به کام مرگ کشانده، هنوز مشخص نیست برای چه‌مدت ماندگار خواهد بود، اما ما می‌توانیم همچنان روی تکنولوژی و به‌خصوص پهپاد‌ها که برای انتقال تجهیزات پزشکی، دارو، مواد غذایی و همچنین ضدعفونی مناطق مختلف کاربرد دارند، حساب کنیم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.