۳۶۰ هکتار از مزارع صحنه در اثر تگرگ خسارت دید

بارش شدید باران و تگرگ در شبانه روز گذشته به ۳۶۰ هکتار از مزارع شهرستان صحنه خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ در غروب و شامگاه پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح چند روستای این شهرستان گفت: در کنار بهره مندی عمده روستا‌ها از این نعمت الهی، متاسفانه در سطح چند روستای منطقه چمچمال و حومه صحنه، شاهد خسارت تگرگ و سیل به برخی مزارع کشاورزان بودیم.

اصلان غفاری افزود: روستا‌های یکدانگی، مال امیری سفلی و علیا، چقاجانعلی، سرآسیاب و سیاه چقا از جمله روستا‌هایی هستند که در بارش‌های شب گذشته دچار خسارت شدند.

او با اشاره به این که بیشترین خسارت در مزارع گندم، جو، کلزا و چند قطعه از باغات (بصورت پراکنده) دیده میشود، گفت: جمعا به حدود ۳۶۰ هکتار از اراضی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده و در برخی مزارع در سطوح پایین و عمدتا در محصول جو دیم مقدار خسارت تا مرز ۶۰ درصد نیز مشاهده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی صحنه همچنین به تلف شدن تعداد ۵ راس دام سبک (گوسفند) در اثر صاعقه در روستای سیاه چقا اشاره کرد و افزود: با توجه به آبگرفتگی برخی اراضی و گِل بودن سطح مزارع، به محض مساعد شدن شرایط و در اسرع وقت نسبت به اعزام اکیپ کارشناسان فنی جهت ارزیابی و برآورد خسارت ریالی اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.