امام جمعه اندیکا طی پیامی فرارسیدن ماه رمضان را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید اکبر موسوی امام جمعه شهرستان شهیدپرور اندیکا طی پیامی فرارسیدن ماه رمضان را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ

ماه رمضان [همان ماهی‏]است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، [کتابى‏]که مردم را راهبر، و [متضمّن‏]دلایل آشکار هدایت، و [میزان‏]تشخیص حق از باطل است. پس هر کس از شما این ماه را درک کند باید آن را روزه بدارد. (آیه ۱۸۵ سوره بقره)

حلول ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناهان، ماه بندگی، بهار قرآن، ماه عبادت‌های عاشقانه نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه بر همه شما مبارک باد.

ماه رمضان، فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده داری و تمسک جستن از درگاه باری تعالی است که عشق ملکوتی و اُنس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد. تا در پرتو خورشید درخشان ماه رمضان، سلطه عادت‌ها و غریزه‌ها بر زندگی انسان کاهش یابد و غفلت‌ها زدوده شود و اخوت دینی و روح برادری و همدردی با نیازمندان تقویت گردد و این از جمله برکات ماه نزول قرآن است.

همه شما عزیزان را توصیه می‌کنم به خواندن خطبه شعبانیه که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در آن به عمق فضائل ماه رمضان می‌پردازد. از جمله می‌فرمایند: (اى مردم! همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روى آورده است؛ ماهى که نزد خدا برترینِ ماه هاست و روزهایش برترینِ روز‌ها، شب هایش برترینِ شب‌ها و ساعاتش برترینِ ساعات است. ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده اید و از شایستگانِ کرامت الهى قرار داده شده اید. نَفَس هایتان در آن، تسبیح است، خوابتان در آن، عبادت، عملتان در آن، پذیرفته و دعایتان در آن، مورد اجابت است. پس با نیّت هاى راست و دل هاى پاک، از پروردگارتان بخواهید تا براى روزه دارىِ آن و تلاوت کتاب خویش، توفیقتان دهد؛ چرا که بدبخت، کسى است که در این ماه بزرگ، از آمرزش الهى محروم بماند.)

فراموش نکنیم رمضان ماه نزول قرآن کریم است و در روایت آمده است که تلاوت یک آیه برابر با ختم کل قرآن کریم است؛ پس هرچه می‌توانیم با این کتاب آسمانی که برنامه زندگی بشریت است مانوس شویم.

همانگونه که می‌دانید به علت محدودیت‌های ایجاد شده امکان بازگشایی مساجد و برپایی اجتماعاتی مانند نماز‌های جماعت و شب‌های قدر نیست، اما مطمئنا همه ما از فرصت کم نظیر رحمت الهی در این ماه مبارک به هر شکل ممکن در قالب روزه داری و شب زنده داری و در کنار خانواده استفاده خواهیم کرد و از خداوند متعال در خواست می‌کنیم که همه ما را از گرفتاری‌ها به خصوص از شر این بیماری نجات دهد و هرچه سریعتر ریشه کن شود.

مبلغین و روحانیون شهرستان متناسب با شرایط فعلی برنامه‌های تبلیغی خود را خواهند داشت که عمده آن در بستر فضای مجازی خواهد بود که دعوت می‌کنم از همه مردم عزیز که در این برنامه‌ها مشارکت نمایند.

تقاضا وخواهش اینحقیر از عموم مردم به خصوص بزرگان، ریش سفیدان، کشاورزان، دامداران، کارگران و... این است که تاجایی که ممکن است حرمت این ماه عظیم الشان را حفظ نمایند و از روزه خواری به شدت پرهیز شود. روزه خواری در ملا عام (اگرچه همراه با عذری مانند بیماری یا مسافر بودن باشد) گناهی بزرگ و جرم محسوب می‌شود. همچنان به دلیل کنترل بیماری کرونا اجتماعات ممنوع هست لذا انتظار هست مجالس فاتحه خوانی‌ها هم بدون ازدحام جمعیت و خانوادگی برگزار گردد که ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، مزید بر علت شده که از اجتماعات و روزه خواری پرهیز گردد. رزمایش کمک مومنانه برای نیازمندان تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت که انتظار هست عموم مردم عزیز و بزرگوارمان، همچنان مشارکت خود را حفظ نمایند.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.