عبدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرگاران جوان:

شکست در طبس غرور آمریکایی‌ها را شکست

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در جریان حمله آمریکا به طبس در حقیقت غرور این کشور شکسته شد.

محمد مهدی عبدخدایی تحلیلگر مسائل سیاسی  در گفت‌وگو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس و شکست سنگین آنها گفت: در جریان حمله آمریکا به طبس در حقیقت غرور این کشور شکسته شد و  وحدت جمهوری اسلامی و حمایت مردم از رهبری، آن روز  قدرت آمریکا را از بین برد.

او ادامه داد: آمریکا با وجود همه نوع پیش‌بینی به خصوص در حوزه هواشناسی در طبس شکست خورد؛ به خاطر دارم که وقتی با یکی از رهبران چپ در آن روز‌ها ملاقات کردم به او گفتم که در جریان طبس شما می‌توانید بگویید که با وجود همه معادلات روز و با آگاهی جامعه جهانی از علوم و تحقیقات لازم درباره هواشناسی اما کارشناسی آمریکا اشتباه کرد ولی ما راحت‌تر از شما می‌توانیم بگوییم که دست خدا در کار بود تا اآمریکا شکست بخورد و بازهم شکست خواهد خورد و این یک تجریه تاریخی است که به شما می‌گوییم زیرا در تمام تاریخ امپراطوری‌ها یک دوره صعود و یک دوره افول دارند.

عبدخدایی افزود: دنیا بعد از جنگ جهانی دوم به دو قدرت شرق و غرب تقسیم شد؛  روسیه و یاران آن که نظیر لهستان ، آلمان شرقی ، چک اسلواکی و اروپای شرقی قدرت‌هایی بودند که دربرابر آمریکا ابراز وجود می‌کردند؛ به گونه‌ای که جان فاستر دالس می‌گفت ما بخاطر پرهیز از جنگ، دنیا را در لبه پرتگاه جنگ نگه می‌داریم که منظورش قدرتی بود که شرق پیدا کرده بود. یکبار هم سرگیویچ خروشچُف پشت تریبون رادیو مسکو گفت ۸ موشک برای  حمله به ایران آماده کردیم تا هر زمان که بخواهیم ایران را بزنیم.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: البته حکومت آن زمان غاصب بود و من یادم هست که در سال ۱۳۲۹ یعنی بعد از کشته شدن رزم آرا و شروع ملی شدن نفت و پیروزی ملت ایرات در نهضت نفت، شهید نواب صفوی اعلامیه‌ای داد که در این اعلامیه نوشته شده بود اعلام ما به دشمنان اسلام و غاصبین حکومت اسلامی ایران یعنی شاه و دولت است و تکرار این جریان را پس از ماجرای طبس هم شاهد بودیم  که جمهوری اسلامی می‌گوید اعلام ما به دشمنان اسلام، قرآن و غاصبین دولت اسلامی در جهان یعنی آمریکا و اعوان آن است.

این مبارز دوره ملی شدن نفت، یادآور شد: نتیجه جریان طبس هم این بود که تمام معادلات جیمی کارتر و همکاری‌هایی که بنی صدر با آمریکا داشت تا به صورت نظامی جاسوسان آمریکا را فراری دهند شکست خورد و این در حالی است که ما آن روز نه سلاح داشتتیم و نه موشک ؛ اما امروز به راحتی می‌توانیم پایگاه‌ها آمریکا را هدف قرار دهیم و من معتقدم که امروز غرور ملی ما درمبارزه با آمریکا زنده شده است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر ادامه داد:  یک روز نخست وزیر ایران سپهبد رزم آرا در  سال ۱۳۲۹ به مجلس شورای ملی آمد و گفت ملتی که نمی‌تواند یک آفتابه بسازد چطور می خواهد پالایشگاه را اداره کند؟ پس ما نفت را به انگلیسی‌ها می‌دهیم و این در حالی است که امروز می‌بینیم ایران بعد از شهادت سلیمانی اعلام می‌کند چنان انتقام سختی خواهیم گرفت که همه دنیا مات شوند و این همان ایران و غرور ملی ماست که ایجاد شده و مقام معظم رهبری می‌گوید که من پیام ترامپ را نخوانده و نمی‌خوانم؛ لذا پیروزی بعد از پیروزی برای ایران در برابر آمریکا ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار