دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر می‌گوید تعداد بهبود یافتگان قطعی کرونا با افزایش ۱۰ نفری به ۱۳۵ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با بهبودی قطعی ۱۰ بیمار دیگر مجموع افرادی که تاکنون در استان از ویروس کرونای جدید به‌طور کامل رهایی یافته‌اند، به عدد ۱۳۵ رسید.

او با اشاره به اینکه اکنون ۴۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: تاکنون ۳۲ نفر نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، و هشت بیمار نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بر اساس اعلام آزمایشگاه کرونا، ۵ نفر دیگر نیز به فهرست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر افزوده شد و تعداد مبتلایان به این ویروس تا جمعه پنجم اردیبهشت‌ به ۱۸۶ نفر افزایش یافته است.

کشمیری عنوان کرد: از پنج بیمار جدید، سه بانوی ۲۶، ۲۸ و ۳۶ ساله ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای ۴۹ ساله ساکن شهرستان کنگان هستند که پس از مراجعه به مراکز سرپایی، تحت مراقبت خانگی قرار دارند و یک آقای ۱۵ ساله ساکن شهرستان گناوه است که از بیمارستان ترخیص شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

او با اشاره به برپایی مراکز سرپایی در استان، بیان کرد: برای کنترل همه گیری (اپیدمیک) بیماری، یکی از مهمترین کار‌هایی که باید انجام دهیم این است که موارد بیماری را در همان ابتدای آلودگی شناسایی و بعد جداسازی کنیم تا انتقال بیماری به اطرافیان صورت نگیرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه مراکز سرپایی را برای نمونه‌گیری فعال کردیم که موارد مشکوک از مراکز بهداشتی درمانی به آنجا ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز نمونه‌گیری می‌شود، اگر چنانچه مبتلا تشخیص داده شدند در همان مرکز توصیه‌ها یا درمان لازم صورت می‌گیرد و جداسازی می‌شوند.

کشمیری با بیان اینکه با این کار از سیر انتقال و انتشار بیماری جلوگیری می‌شود، گفت: پیش‌تر مواردی که نمونه‌گیری می‌شدند کسانی بودند که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که به طور معمول بیماری آن‎‌ها پیشرفت کرده و علایمش حاد شده بود و در این شرایط افراد تا زمانی که مراجعه کنند ممکن است افراد دیگری را آلوده کرده باشند، اما با این کار موارد بیماری در همان ابتدا قبل از اینکه آلودگی را منتقل کنند شناسایی می‌شوند و اقدام لازم در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد که امیدواریم از این طریق بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.