بهای نفت پس از کاهشی بی‌سابقه، روز جمعه در بازار آسیا تحت تأثیر نشانه‌هایی از کاهش تولید، به روند افزایشی خود ادامه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت پس از کاهشی بی سابقه، روز جمعه در بازار آسیا تحت تأثیر نشانه‌هایی از کاهش تولید، به روند افزایشی خود که از روز پنجشنبه آغاز شده بود، ادامه داد.

در نخستین معاملات روز جمعه در بازار آسیا، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوئن با چهار و ۶۱ صدم درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۲۶ سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز که نفت خام پایه در بازار بین المللی محسوب می‌شود، با سه درصد افزایش، ۲۱ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

به گفته بانک‌ «ای ان زد» (ANZ)، کشور‌های صادرکننده نفت که در گروه اوپک گردهم آمده اند و شرکایشان ماه آوریل درباره کاهش حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز از تولید خود از ماه مه، توافق کردند و کشور‌های تولیدکننده از هم اینک اجرای آن را آغاز کرده اند.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: «کویت گفت کاهش تولید خود را پیش از تاریخ اول مه آغاز کرده است. الجزایر نیز به اوپک اطلاع داد که قصد دارد بلافاصله تولید خود را کاهش دهد.»

روند افزایش بهای نفت در واقع از روز پنجشنبه آغاز شد. بهای طلای سیاه در چند سال گذشته هیچ وقت تا این حد کاهش نیافته بود؛ تقاضا برای نفت در حال حاضر تحت تأثیر افت شدید فعالیت اقتصادی ناشی از قرنطینه و محدودیت‌های جابجایی به منظور مبارزه با همه گیری کووید-۱۹، به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار