سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانسی خبری تاکید کرد که پرتاب ماهواره نور توسط ایران مغایر با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل نیست.

گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانسی خبری در  روز پنج‌شنبه  راجع به مسائل مختلف بین‌المللی اظهار نظر کرد و به سوالات پاسخ داد.

وی در ابتدای این کنفرانس خبری به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور واکنش نشان داد و در این‌ باره تاکید کرد که اقدام ایران در پرتاب ماهواره تناقضی با قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخشی دیگری از سخنان خود تاکید کرد که ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی در سوریه شیوع پیدا کرده اما آمریکایی‌ها در این رابطه مخفی‌کاری می‌کنند.

زاخاروا در رابطه با همکاری‌های مشترک روسیه و ترکیه در نقاطی از ادلب در شمال شرق سوریه هم اظهار نظر کرد و گفت که اقدامات ترکیه برای دور کردن افراد مسلح از بزرگراه ام-۴، اقدامی ارزشمند است. وی همچنین در رابطه با اتهام‌زنی آمریکا به چین و سازمان جهانی بهداشت در رابطه با ویروس کرونا، این ادعاها را نادرست خواند.

سخنگوی وزرات خارجه روسیه همچنین در رابطه با ادامه درگیری‌های نظامی در لیبی اظهار نگرانی کرد و از سازمان ملل خواست تا نماینده ویژه‌ای را برای بررسی اتفاقات جاری در این کشور منصوب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار