امام جمعه اصفهان گفت:روزه داری از ارکان دین است و همه مردم باید به این مسئله اهمیت دهند و روحانیان هم احکام روزه داری را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در نشست هم اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه اصفهان گفت: در این شرایط منتظر می‌مانیم تا تمهیدات و مراقبت‌های لازم ستاد مقابله با کرونا را اجرا کنیم و اگر مجوز بازگشایی مساجد را دادند مناسبات ماه رمضان را در مساجد برگزار و اگر مجوز صادر نشد از نظر متخصصان بهداشتی تبعیت می‌کنیم.

آیت الله طباطبایی نژادبا اشاره به دغدغه‌های برخی افراد برای ترس از روزه گرفتن در شرایط کرونا افزود: روزه داری بنا به توصیه‌های پزشکان به افراد سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

او با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید افراد بیمار نمی‌توانند روزه بگیرند گفت: روزه داری از ارکان دین است و همه مردم باید به این مسئله اهمیت دهند و روحانیان هم احکام روزه داری را برای مردم تبیین کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان هم با اشاره به شرایط پیش آمده کرونا گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه تا مرداد ماه به صورت مجازی و غیر حضوری است.

حجت الاسلام خطاط افزود: آزمون کتبی پذیرش حوزه ها‌ی علمیه مرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.