مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا تا روز شنبه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان گفت: علاوه بر افزایش دما در روز‌های آینده سامانه بارشی نیز از اواسط روز شنبه سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق ریزش تگرگ در مناطق شمالی و شرقی، وزش باد‌های متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بسیاری از نقاط استان خواهد شد.

او اظهار کرد: همچنین از اوایل هفته آینده به دلیل عبور امواج ضعیف لایه میانی جو و همچنین ضرایب بالای ناپایداری، بارش‌های پراکنده و احتمال رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی، وزش باد‌های متوسط بعضا تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

سبزه زاری بیان داشت: در این روز‌ها به دلیل جنوبی شدن جریانات، افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و بعضا مرکزی خوزستان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: طی روز‌های شنبه و یکشنبه شاهد گرد و خاک در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خواهیم بود؛ در این مدت شمال خلیج فارس مواج و توفانی است.

در ۲۴ ساعت گذشته کلانشهر اهواز با ۳۴.۸ و دهدز با ۱۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و کمینه اهواز نیز ۲۱.۸ درجه سانتیگراد بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.