فتحیان گفت: برای مقابله با بیماری کرونا در کشور ۶۰ بیمارستان توسط نیرو‌های مسلح راه اندازه شده است.

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به همکاری دستگاه‌های  و سازمان‌های مختلف کشور برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در نظام سلامت همکاری بین بخشی به خصوص برای مقابله با بیماری ها یک امر ضروری است. همکاری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف می‌تواند میزان اثربخشی کنترل بیماری را زیاد کند.

او ادامه داد: در حال حاضر نیروهای مسلح ، سازمان‌هاو نهادهای مختلف همکاری خوبی با نظام سلامت کشوار داشته‌اند. در جمهوری اسلامی یکی از مهمترین پیشرفت های ما افزایش امید به زندگی است به طوری که پیش از انقلاب امید به زندگی افراد حدود ۵۰ سال بود اما با همکاری بین سازمان ها و دستگاه های مختلف در حال حاضر سن امید به  زندگی به حدود ۷۲ سال رسیده  است.

فتحیان با اشاره به اینکه موضوع شیوع بیماری و کنترل آن یک جنبه جهادی دارد و قطعاً با کمک همه دستگاه‌ها، نیروهای مسلح و مردم این کار انجام می شود، افزود: معتقدم که مبارزه با بیماری ها باید به صورت جهادی در کشور انجام شود. یکی از کارهای جهادی برای مقابله با بیماری کرونا تشکیل قرارگاه بین بخشی است و خوشبختانه باید بگویم که نیروها ی مسلح از همه ظرفیت‌های خود در زمینه بهداشت و درمان لجستیک استفاده کردند؛ به طوری که ۶۰ بیمارستان و بخش های مختلف تحقیقاتی راه اندازی شده و کارهای خوبی در زمینه تولید ماسک n۹۵، ماسک  سه لایه و تامین مواد ضدعفونی کننده  انجام داده اند.

او بیان کرد: سپاه پاسداران و بسیج  با تامین ۵۰۰ هزار نفر کار غربالگری و گند زدایی را بر اساس دستورالعمل و پروتکل های وزارت بهداشت   انجام دادند. و هم اکنون سپاه پاسداران نزدیک به ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی  در سراسر کشور راه اندازی کرده است .

فتحیان گفت: ارتش با استفاده از تمام ظرفیت خود به میدان آمده و و با راه اندازی بیمارستان های نظامی ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی را نیز طی مدت کوتاهی راه اندازی کرده است. همچنین در موضوع گندزدایی  اقدامات خوبی  داشته‌است.


بیشتر بخوانید: راه اندازی یک هزار مرکز جامع سلامت در کشور


او گفت: نیروی انتظامی با تمام توان خود به میدان آمده و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را اجرا کرد. همچنین نه بیمارستان این نهاد در خدمت درمان بیماران کرونایی قرار داده شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار