کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت:با ورود موج ناپایدار بارشی به استان اصفهان بسیاری از مناطق افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای بهاری به ویژه در شمال، شمال غرب و شرق اصفهان پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ویکتوریا عزتیان کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان از ورود موج ناپایدار بارشی به استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از امروز تا یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود از این رو در بسیاری از مناطق افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار‌های بهاری به ویژه در شمال، شمال غرب و شرق اصفهان پیش بینی می‌شود.

او افزود: وزش باد شدید در مناطق شرق و شمال استان در این مدت به گرد و خاک محلی منجر خواهد شد؛ همچنین روز یکشنبه توفان لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق بسیاری از مناطق را دربر می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

عزتیان تصریح کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

او به بارندگی‌های پراکنده روز گذشته در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بیشترین بارش از سمیرم با میانگین ۳.۳ میلی متر، داران با میانگین ۱.۶ میلی متر، گلپایگان با میانگین ۱.۲ میلی متر و کلانشهر اصفهان با میانگین چهار دهم میلی متر گزارش شده است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای روز یکشنبه _هفتم اردیبهشت ماه_ نواحی شرق، جنوب، شمال و همچنین همه مناطق بادخیز استان را دربر می‌گیرد، از این رو احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تاسیسات شهری، کاهش دید افقی به دلیل خیزش گرد و خاک محلی و اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی این مناطق وجود دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار