چهار گروه برای دیدن هلال ماه رمضان غروب امروز در استان بوشهر مستقر می‌شوند البته محاسبات علمی نشان می‌دهد امکان دیدن هلال ماه وجود ندارد.

رئیس ستاد استهلال استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه بر اساس محاسبات علمی امکان رویت هلال ماه وجود ندارد، تعداد گروه‌های استهلال و مکان‌های رصد کمتر شده و قرار است غروب امروز سه گروه در بوستان‌های ساحلی مرجان و شورا در شهر بوشهر و یک گروه با مشارکت اهل سنت در کنگان، هلال ماه را رصد کنند.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری ادامه داد: بر اساس محاسبات علمی غروب امروز هلال ماه مبارک رمضان رویت نخواهد شد و فردا آخرین روز از ماه شعبان خواهد بود.

او عنوان کرد: جمعه شب هلال ماه در ارتفاع بالایی قرار خواهد داشت و مردم می‌توانند آن را به خوبی ببینند.

در همین حال، عضو ستاد استهلال استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت امروز ساعت ۱۹:۳۰ در ساحل بوشهر مستقر خواهیم شد. زمان غروب آفتاب ۱۹:۳۸ است و بعد از آن فقط ۱۷ دقیقه برای رصد هلال ماه وقت داریم. زیرا ماه به سرعت پس از غروب خورشید غروب خواهد کرد.

آقای لاوری افزود: ماه باید در زاویه مناسبی از خورشید قرار گیرد تا بتوان آن را دید. اکنون ماه در زاویه ۳ درجه نسبت به خورشید قرار دارد و به همین علت قابل رویت نخواهد بود. 

او بیان کرد: اگر ماه در زاویه‌ای به طور مثال ۷ تا ۸ درجه از خورشید قرار داشت می‌توانستیم آن را رویت کنیم.

این عضو ستاد استهلال بیان کرد: جمعه شب هلال ماه با ارتفاع بالایی در آسمان دیده خواهد شد و شاید این شبهه را ایجاد کند که شب دوم ماه مبارک رمضان است.

لاوری گفت: اگر ماه در زاویه مناسبی قرار داشته باشد حتی می‌توان یک ساعت پس از غروب خورشید، ماه را دید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.