سردار آقاخانی گفت:در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و جا دارد این ماه پرخیر و برکت را به تمام مردم شریف استان تبریک عرض کنم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،پیام تبریک فرمانده انتظامی استان قم در آستانه حلول ماه مبارک رمضان متن این پیام به شرح ذیل می‌باشد:

بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا فرا می‌رسد و مردم خداجو و مومن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

رمضان طلعیه میهمانی خدا در بهار قرآن، ماه سردادن ذکر «بک یا الله»، موسم عبادت‌های عاشقانه در محضر باریتعالی و شب‌های قدر، ماه هم نوایی با شهید محراب حضرت امام علی (ع) و نویدبخش روز‌هایی که دل‌های مومنین خانه خداست، زبان‌ها عطر دعا دارند و بوی خدا می‌دهند و شب‌هایی که فرشتگان، عرش را از ذکر و مناجات آذین می‌بندند.

ماه رمضان که نعمتی عظیم از جانب باری تعالی است می‌تواند زمینه ساز بهره مندی از دیگر مواهب الهی گردیده و قطعا ورود به آن مایه تقویت روحیه دینداری و توجه بیشتر به معنویات می‌باشد که این امر موجب پرورش انسان‌های شایسته می‌شود.

خودسازی در فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام شامل کنترل تمام رفتار‌ها و گفتار‌های انسان در چارچوب دستورات خداست، کنترل اعضاء و جوارح و نفس براساس باید‌ها و نباید‌های قرآن و سنت، مصداق خودسازی اسلامی و الهی است و روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه‌داری، فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن مربوط نیست، بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.

درک صحیح از ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی و عطایای ربانی را فراهم می‌کند و در سایه این درک، فهم و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.

ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و بس گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال آن رفت، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان، حلاوت می‌بخشد.

امیدوارم همگی از سفره پربرکت فیوضات ربوی در این ماه مبارک به نحو مطلوب بهره‌مند شویم و با تهذیب نفس و خضوع و خشوع در قبال پروردگار جهانیان، دل‌ها و جان‌ها را در آسمان رحمت واسعه الهی جلا دهیم.

در پایان از درگاه حضرت احدیت برای هم استانی‌های عزیز به ویژه همکاران پرتلاش فرماندهی انتظامی استان و خانواده‌های آنان، توفیق بهره‌گیری از برکات این ماه خجسته و انفاس قدسیه حضرت ولیعصر (عج) را مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی-فرمانده انتظامی استان قم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار