دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد گفت: از ۱۵۰ هکتار زمین موقوفه در روستای بهار مشهد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود یاوری دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد گفت: عملیات تخریب ۱۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در روستای بهار مشهد روز گذشته انجام و ۱۵۰ هکتار زمین موقوفه در این روستا رفع تصرف شد.

او با بیان اینکه در روستای بهار، سه نوع تخلف شامل تصرف اراضی اوقافی، تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیراصولی انجام شده است، افزود: تعدادی از کشاورزان، زمین‌های کشاورزی اوقافی را تقسیم و قطعه‌بندی کرده و برای ساخت باغ ویلا فروخته‌اند که مشمول اعمال ماده ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ اراضی اند و تخریب می‌شوند.

دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد ادامه داد: در بعضی موارد هم شاهد بودیم دیوار‌های غیر اصولی و ناایمن اطراف زمین‌ها ساخته شده است و ممکن است با یک باد و باران فروریزد و حادثه آفرین شود.

یاوری بیان کرد: این موارد نیز مشمول اعمال قانون بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها یعنی قانون رفع خطر می‌شود که یکی از روش‌های اجرای آن یعنی قلع و قمع  است.

او با بیان این که اعمال قانون و تخریب از قبل به مالکان اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: بعضی افراد متاسفانه به دلیل ناآگاهی زمینی را خریده‌اند، آن‌ها اقدام به ساخت باغ ویلا یا حتی دامداری کرده‌اند و الان متضرر می‌شوند، بنابراین، لازم است افراد در زمان خرید زمین از دستگاه‌های مربوط استعلام بگیرند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.
 

مشاوران املاک بدون مجوز پلمب می شوند


مهدی غلامی نماینده دادستان در اقدامات اجرایی کمیته صیانت نیز با تاکید بر برخورد قاطع قانون با تصرفات و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، گفت: به شهروندان توصیه اکید می‌کنیم قبل از خرید هر زمینی به ویژه در حاشیه شهر، از مراجع مربوط به ویژه جهاد کشاورزی، شهرداری و اوقاف استعلام بگیرند و در دام بعضی افراد سودجو نیفتند.

او افزود: مشاوران املاک بدون مجوز پلمب می‌شوند و با همکاری اتحادیه مشاوران املاک، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بر معاملات آن‌ها نظارت می‌شود تا کمتر شاهد این وضعیت باشیم.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Brazil
یاور
۲۳:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. حمایت از اراضی متصرف نمی کنم. اما درست نیست درزمانی که مردم فشار اقتصادی و مریضی گریبانگیر شان است. اقدام به چنین کاری شود
Iran (Islamic Republic of)
سلیمی
۱۳:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این حرف ها رو باور نکنید...زمینهای ملک رو هم خراب کردند، زمینهای چهل ساله بعضا،تخریب شدند...درخت ها رو شکستند...این ها انصاف نیست ...سه روز اخطار دادند و بعد تخریب کنند...کجای قانون نوشته شده