بازتاب دستاورد فضایی بزرگ سپاه در روزنامه‌های ایران/ چشم سپاه در مدار زمین

بازتاب پرتاب ماهواره نظامی نور را در روزنامه‌های مطرح کشور بخوانید.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه همین هفته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار یک ماهواره نظامی را به فضا پرتاب کرد و گامی محکم در باشگاه نیرو‌های نظامی فضایی جهان برداشت. ماهواره نور همراه ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد در کویر مرکزی ایران به فضا رفت و در  مدار ۴۲۵ کیلومتری آرام گرفت. نشریات و روزنامه‌های امروز کشور با قلم و تیترهایشان این اتفاق بزرگ را بازتاب دادند.   

روزنامه اطلاعات با تیتر «نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین»، به واکنش‌ها و گفته‌های مسئولان نظامی و غیرنظامی در این باره پرداخت.

////

اصلاح طلبان آرمان ملی هم در صفحه اول خود تیتر زدند «اقتدار سپاه در فضا» و با تشریح رخداد پرتاب ماهواره، بازتاب رسانه‌ای این اتفاق را در جهان با پرسش ناظران بین المللی غافلگیر شدند؟  توضیح داد.

////

روزنامه خراسان با عبارت «چشم سپاه در مدار زمین»  به تقدیر و تشریح اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و در گزارشی، ویژگی‌های ماهواره بر و پیشران جدید ایران، ویژگی‌ها و وظایف ماهواره نور، ناگفته‌هایی درباره فرماندهی فضایی سپاه را توضیح و به پرسش کدام کشور‌ها ماهواره نظامی دارند؟ پاسخ داد.

خراسان همچنین دستاورد‌های اطلاعاتی، علمی، نظامی و سیاسی پرتاب ماهواره نور را بخشی از توانایی‌های رده دارایی‌های استراتژیک معرفی کرد و نوشت که «کمتر کشوری حاضر است آن را با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارد. ورود این توانایی به دارایی‌های سپاه پاسداران دریچه جدیدی را به روی فرماندهان نظامی و اطلاعاتی ایران باز کرده و به آنها کمک می‌کند تا در طرح ریزی‌های نظامی و اطلاعاتی خود با دقت بسیار بیشتری عمل کنند و برآورد بهتری از نقاط حساس در اطراف ایران و در کل جهان داشته باشند».

////

آفتاب یزد پرتاب ماهواره نور و قرارگیری آن در مدار زمین را «نور در فضـا» نامید و با بررسی تاریخچه برنامه‌‍‌ها و تلاش‌های فضایی کشور در پرتاب ماهواره‌ها و ناکامی‌ها، واکنش مقامات نظامی را به این واقعه انعکاس داد.

////

روزنامه جوان با تیتر «رصد نظامی جهان با نور سپاه» گفت «درست در روزی که رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا مأمور شده بود در گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده کل سپاه، سلام معظم له را به مناسبت روز تأسیس سپاه به آحاد کارکنان سپاه و خانواده‌های محترم‌شان برساند و مراتب تشکر و دعاگویی رهبر معظم انقلاب از عملکرد خوب و تلاش‌های سپاه را ابلاغ کند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خبری از پرتاب موفق نخستین ماهواره چندمنظوره جمهوری اسلامی ایران در مدار زمین که کاربرد دفاعی هم دارد، خبر داد و توانست با ماهواره قاصد «نور» خود را راهی فضا کند» و گذشته اقدام‌های فضایی در پرتاب ماهواره‌ها را بیان کرد.

////

ابتکار هم با بیان اینکه نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پرتاپ شد، تیتر زد «نور سپاه در مدار زمین» واکنش‌ها و پیام‌های مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری را مطرح کرد.

////

اقتصاددان‌های روزنامه دنیای اقتصاد خبردادند که  «قاصد، نور را به فضا رساند».

////

روزنامه اصولگرای کیهان با تیتر‌های «دنیا زیر دید ایران» و «پرتاب موفق اولین ماهواره نظامی» به پیام‌های مسئولان پرداخت و درباره آیه نوشته شده بر ماهواره بر قاصد توضیح داد که «این آیه بخشی از آیه ۱۳ سوره زخرف است: لِتَسْتَوُوا عَلَی ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْکُرُوا نِعْمَةَ رَبِّکُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَتَقُولُوا سُبْحَانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ؛ تا، چون با کمال تسلط بر پشت آن‌ها نشستید متذکر نعمت خدایتان شوید و گویید: پاک و منزّه خدایی که این (انواع کشتی و چهارپایان قوی) را مسخر ما گردانید و گرنه ما هرگز قادر بر آن نبودیم».

کیهان به واکنش فعالان رسانه‌ای هم سر زد و چاپ کرد «۲ نکته جدید از اولین ماهواره نظامی ایران: اول اینکه ماهواره نور ۵۱۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار قرار گرفته است. دوم اینکه ماهواره بر قاصد از روی لانچر متحرک پرتاب شده است».

////

اما اعتماد در صفحه دوم خود تیتر زد «سپاه فضایی شد» و در قسمتی از گزارشش به بازتاب رسانه‌ای پرتاب ماهواره در جهان پرداخت و نوشت «جون گامبرل، خبرنگار خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی را مخاطب قرار داد و در توییتی ۲ پرسش را درباره برنامه نظامی ایران باتوجه به ارسال اولین ماهواره نظامی خود به فضا مطرح کرد. این خبرنگار در توییتر از محمدجواد آذری جهرمی پرسید: «من بر این باور بودم که برنامه فضایی ایران فقط به‌صورت غیرنظامی بوده، چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌طور جداگانه دارای برنامه فضایی است و سوال دوم، ماهواره «نور» چه کاربرد نظامی خواهد داشت؟» این پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس از سوی وزیر ارتباطات که فعالیت ویژه‌ای در توییتر فیلتر شده در ایران دارد، بی‌پاسخ نماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی که به عنوان جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم مشغول فعالیت است، در پاسخ به این خبرنگار امریکایی نوشت: «برنامه فضایی ایران صلح‌آمیز است. بخشی از برنامه صلح‌آمیز ایران، غیرنظامی است که توسط دولت دنبال می‌شود. بخشی هم صلح‌آمیز دفاعی است که طبعا به‌وسیله نیرو‌های مسلح پیگیری می‌شود.» وزیر ارتباطات ایران همچنین درحالی حاضر به اظهارنظر درباره جزییات این ماهواره نظامی نشد و تاکید کرد که «درباره جزییات ماهواره «نور» هم سپاه پاسداران درصورت صلاحدید، اطلاع‌رسانی خواهدکرد»».

////

 

////

وطن امروز با تقدیر از اقدام پاسداران سپاه، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی را با تیتر «انقلاب نور» خبر داد و این اتفاق را یک تحول بزرگ دفاعی  و موجب ارتقای توانمندی‌های اطلاعاتی و عملیاتی ایران معرفی کرد.////

شرق در صفحه دوم روزنامه خود به ‌واکنش پنتاگون به پرتاب ماهواره نظامی ایران هم اشاره کرد و نوشت «سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به قرارگرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین اعلام کرد، واشنگتن در حال رصد برنامه ماهواره‌ای تهران است. به گزارش رسانه‌ها «رابرت لودویک» به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «با وجود آنکه تهران درحال‌حاضر موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای ندارد، اما با توجه به تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است سبب شود که به سمت تولید موشک بالستیک بین‌قاره‌ای برود»».

////

 

////

جام جم با تیتر «خط مقدم در فضا»، پرتاب ماهواره نور را ثمره خون شهید طهرانی مقدم دانست و این ماهواره را سفیر نظامی ایران در فضا نامید. همچنین به انعکاس نور در رسانه‌های خارجی هم پرداخت.

////

صدای اصلاحات اظهار سرلشگر سلامی را تیتر کرد و نوشت «می توانیم جهان را از فضا رؤیت کنیم» و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور را «اقتدار ملی» خواند.  

////

 همشهری تیتر زد «نور به فضا رفت».

////

مردم سالاری نوشت «ورود نظامی ایران به فضا» و پیام‌‎های مسئولان و مقامات را بازتاب داد.

////

اصولگرایان در رسالت گفتند گام محکم سپاه در حوزه فضایی با پرتاب ماهواره نور برداشته شده است و تیتر کردند «آسمان غرق نور شد».

////

حمایت هم با بررسی بازتاب‌های رسانه‌ای پرتاب ماهواره، به ویژگی‌های راهبردی آن پرداخت و تیتر زد «مانور نور در فضا».

////

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۰:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نور بر بام جهان مبارک باشه به نصرت الهی تصرف جهان با اسلام محمدی و صلح در عالم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعث خوشحالی هر ایرانیه
قسمت جالبش اینه که دکتر روحانی امروز جمعه فهمید.
Germany
ناشناس
۰۴:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دورزمونه ای شده اگر قدرت نداشته باشی همچیتو از دست میدی یا ازت میگیرن با زور وچپاولت میکنن درود خدا بر سپاه که مایه افتخار ایرانیست وحرف دیگم خطاب به غربیهاست وعاشقان غرب سپاه بلای داعش رو از سر مردم ما برداشت سپاه همجا هست روزی در زلزله روزی درسیل روزی در کمک به مردم درمقابله با کرونا روزی زدن عین الاسد روزی در کمک رسانی ارزاق به محتاجان روزی در باسازی وعمران کشور وسراخر امنیت ایران رو مدیون سپاه وارتشیان دلاور هستیم وکوتاهی دولت وریس جمهور و به هیچ وجه پای سپاه ننوشتیم ونمی نویسیم سپاه در قلب مردم ما جا دارد چون مشاهده میکنیم شده سپر بلاهای مردم اگر بتواند سپاه با اندیشه ای وطرحی مشکلات اقتصادی مارو حل کنه گل آخرم به فضل خدا خواهد زد انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
عباس‌ عبدی
۰۱:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آدمهای وطن فروش وطن را بکلی فروخته و می‌فروشند تاچه برسه به سپاه قهرمان و دست آورد هاش،سپاه خوب می‌داند برای کی عزت آفرینی می‌کند، یکی از هزاران نمونه جان فشانی سپاه برای ملت شهیدسلیمانی بود و یکی از نمونه های قدر دانی ملت برای سپاه تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون آقایی که میگه «من بر این باور بودم که برنامه فضایی ایران فقط به‌صورت غیرنظامی بوده، چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌طور جداگانه دارای برنامه فضایی است و سوال دوم، ماهواره «نور» چه کاربرد نظامی خواهد داشت؟»
یا خوابه یا خودش رو زده به خواب .
مگه شما نمی دونین رهبری سال 88 در جریان انتساب سردار حاجی زاده نام نیروی هوایی سپاه رو به نیروی هواو فضای سپاه تغییر دادند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس کل دنیا در تیررس ماست هر کجا را بخواهیم می زنيم
United States of America
جهان
۲۲:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاه یعنی اقتدار
سپاه یعنی امنیت
.....یعنی آرامش
....یعنی قوی شدن
....قوی ماندن
.......گوش به ولایت دادن
.....اقدامات پایه ای انجام دادن
......با برنامه بودن
......بفکر مردم امروز و نسل های بعدی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دمشون گرم. واقعا گل کاشتن کور شود هرآن که نتواند ببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
خدا قوت عزیزان، در زمانی که ویروس کرونا همه را از هم فراری داده و از ترس مرگ به گوشه ای خزیدن این فرزندان انقلاب هستند که با یاری خدا و در کنار هم ماهواره به فضا می فرستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
احساس غرور کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا اونا 60..70 سال پیش رفتن یه کره دیگه..حالا یه ماهواره فرستادیم ارتفاع 420 کیلومتری دیگه اینقدر سروصدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرف نزنی نمی گن لالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
می‌بینم که سر و صداش چشاتو کور کرده ، ان شاءالله جونت هم دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قیافه وطن فروش ها و دشمنان و نوچه های صهیونیستی دیدنی هست
:)))))))))))
#سپاه_مقتدر
#سپاه_قوی
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره دقیقا مثل در قابلمتون معلوم نیست رو سر کدوم بدبخت فرود اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کجا پیام میدی؟؟؟از آلبانی
کدوم کانالها رو دنبال میکنی ایران اینتر نشنال ،بی بی سی فارسی و یا منو تو
سپاه عزت ماست ب کوری چشم هر کس نمیتونه ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سر هیچ مظلومی فرود نمیاد ولی سر مزدوران چرا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا قووووووت به مردان خدا، سپاهیان عزیز
#سپاه_قوی یعنی؛ ایران مقتدر

دست تک تک عزیزان را می بوسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود به شرف سپاه که آبروی ایران است . باید تمام امورات کشور و مدیریت اجرایی کشور به دست سپاه سپرد به خدا نه بیکاری می ماند و نه گرانی اینها بلدند چیکار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی این زمانه بدون قدرت نمیشه به اقتصاد خوب رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس جمهور بعد حاجی زاده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اخه شما ها که می گید کار نیست مگه سپاه وظیفه اش ایجاد کاره؟اون دولتی که انتخاب کردید ویظیفه اشتغال زایی داره نه سپاه.کی بود می گفت تا 1400 با روحانی .هنوز یک سال مونده تا تمام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید حضوری
۱۵:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الله اکبر❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وام یک میلونی یک ساعت بعد از پیامکی از ارتباطات آمد ثبت نام کردم ولی تا این لحظه چیزی بحسابم واریز نشد .
Singapore
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان این چه ربطی به این خبر داشت داداش هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه ربطی به این پیام داشت !!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریختند حساب صبر نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا خدا قوت دهد به پاسداران انقلاب در این سالها جای خبر خوب خالی بود قلبمان را شاد کردید تا کور شود هر آنکه نتواند دید
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی مهم بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله خیلی مهم بود.
به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از احساس سوزش شدیدی که داری، معلومه :)))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نور ایراان در فضا

سایه ویروس کرونا بر سر افراد بی مبالات
ادما ی خود خواه که فقط خود را مبینند

سایه قران بر سر بیمارستانی ها که خستگی خود را بخاطر نور ایران تحممل میکنند و این افراد بی مبالات را به خدا وگذار می کنند .. خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دو ساله بيكارم جناب مسئولين لطفا به جاي ترقه پراني يكم به فكر ملت بي پول باشين
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
گل گفتی دمت گرم
دارن بازی میکنن سر ملت گرم بشه
Belgium
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
برادر عزیز چرا وقتی که نیروهای نظامی کشور برای حفظ امنیت کشور اقدامی می کنند شما زبان باز می کنید. آیا خوب است که چیزی مثل داعش در کشور باشد و به ناموست تجاوز کنه. چرا مشکل بیکاری خود را در مقابل بی کفایتی دولت وشخص رئیس جمهوری که خودت بهش رای دادی تقاضا نمی کنی. ترقه آن چیزی است که در چارشنبه سوری امثال تو هوا میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عقب افتاده اینی که تو میگی ترقه پرانی عین اقتصاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون کسی ک وظیفش ترقه پرونیه کارش رو داره درست انجام میده برو بیخ گلوی اونی رو بگیر که کم کاری می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل از خودته که نشستی یکی کارمندت کنه
Iran (Islamic Republic of)
اردکانی
۱۴:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام. البته حق شما و همه افراد هست که شغل مرتبط و شرافتمندانه با توان وتخصص خودشون داشته باشن که ان شاء الله بزودی در مورد شخص شما محقق بشه و کار دلخواه تون رو داشته باشید اما آقای محمد هر فرد و مجموعه ای باید به وظایف خودشون عمل کنند. مشکل اشتغال با توقف برنامه های دفاعی که حل نمیشه و در واقع با کمال عذرخواهی از شما؛ فرمایش تون با این مطلب ارتباط نداره.به امید موفقیت همه مون همه ی ایرانی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
موقع انتخابات به افراد مومن در خط ولایت رای بدهید تا دچار این وضعیت نشوید رهبر همواره به اجراء اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند ولی دولتمردان کنونی عمدا یاسهوا به این مهم توجهی نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
به مسئولین اقتصادی بگو
حرفت به مسئولین دفاعی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از کجا پیام می فرستی
عربستان یا آلبانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیکاری!!؟؟

بیکار هم نیستی در حال وطن فروشی هستی...خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
برو از رئیس جمهوری بخواه که بهش رای دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو مریضی برو دکتر خودت رو نشون بته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالم از روزنامه های لیبرال بهم می خوره.خاک بر سر ها حرف روحانی چاپ می کنن ماهواره رو کوچک یا اصلا چاپ نمی کنن.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماهواره مهم نیست
پیشرفت نیست
بزرگ کردنش برای چیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
جواب به این شهروند آمریکایی ماهواره توی آمریکا هم پیشرفت محسوب نمیشه پس برو ناسا استخدام شو که تخصص نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا مهم نیست؟!!شما از آمریکا پیام دادی ؛ببین ترامپ و پمپئو چی گفتن ...بزرگ نشده، بزرگ هست بخاطر همینه که شما ناراحت شدی خانم یا آقای ناشناس...من بزرگ میدونیم و براش خوشحالیم...خدا روشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناياب
۱۸:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مهمه خيلي چون ده تا كشور ميتونن اين كارو انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۱۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا معنی پیشرفت رو نمی دونی یا خودت رو زدی به او راه.شما از اون دسته افرادی که مرغ همسایه براشون غازه.شما اگه حرفی نزنی کسی بهت نمیگه .... واقعا برات متاسفم
آخرین اخبار