مسئول ستاد کشوری طرح همسفره کمیته امداد گفت: در استان تهران ۵ آشپزخانه طبخ غذا برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان راه اندازی شده است.

مجید باجلان مسئول ستاد کشوری طرح همسفره کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری تصمیم گرفتیم در رزمایشی به عنوان رزمایش بخشش ایرانیان در کمیته امداد با طرح همسفره و ایجاد ۳۱۳ پایگاه آشپزخانه برای طبخ غذای گرم و اطعام جهت روزه داران و نیازمندان سراسر کشور افتتاح کنیم.

او با بیان اینکه در استان تهران ۵ آشپزخانه راه اندازی شده است، گفت: در همه استان‌های کشور نیز آشپزخانه‌هایی برای طبخ غذای گرم افتتاح شده است.

باجلان افزود: ما در طرح همسفره با توجه به وظایف کمیته امداد امیدواریم با هماهنگی و تعاملی که با خیریه ها، گروه‌های جهادی، بسیج، هیئت‌های مذهبی، ستاد اربعین حسینی و سایر نهاد‌های حمایتی داریم بتوانیم از آشپزخانه موجود برای تهیه غذا استفاده کنیم.

مسئول ستاد کشوری طرح همسفر گفت: تمامی نکات بهداشتی مد نظر ستاد مبارزه با کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برای بهتر شدن روند تهیه غذا نیازمند کمک‌های مردم هستیم، ادامه داد: هر استانی به فراخور خود شماره حساب‌های محلی دارد که با اعلام آن شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را واریز کنند، همچنین شماره حساب‌های ملی کمیته امداد نیز در این زمینه فعال هستند.

باجلان با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده در اسرع وقت به آشپزخانه‌ها واریز خواهد شد، گفت: گزارش روزانه هر آشپزخانه و تجمیع کشوری را نیز در رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد.

مسئول ستاد کشوری طرح همسفره با بیان اینکه تعداد غذا‌های تهیه شده در هر آشپزخانه بر اساس اقتضای کشوری و استانی تفکیک بندی شده است، ادامه داد: حداقل ۵ میلیون غذا باید در ماه مبارک رمضان طبخ شود، اما با توجه به گزارشاتی که می‌رسد ان شالله بیشتر از ۵ میلیون غذا پخته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار