مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز اجرای طرح مبارزه با سن در سطح مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

عملیات مبارزه با سن غلات در سطح مزارع شهرستان بهار آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: طی سال زراعی جاری بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار زیر کشت گندم و جو رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته تغییری نداشته است.

او از آغاز اجرای طرح مبارزه با سن در سطح مزارع غلات این شهرستان خبر داد و افزود: مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات نیز بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم دارد و عدم توجه به مبارزه با آن می‌تواند محصول یک مزرعه را به طور کامل نابود کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: مراکز دولتی خرید تضمینی گندم محصولاتی که بیش از ۲ درصد سن زدگی داشته باشد را خریداری نمی‌کنند و این امر لزوم مبارزه جدی کشاورزان با این آفت را می‌رساند.

اکبری عنوان کرد: سال گذشته کار مبارزه به آفت سن غلات در شهرستان بهار با موفقیت انجام شد.

او ادامه داد: تمامی کشاورزان باید در مبارزه با آفت سن مشارکت داشته باشند چرا که اگر مزرعه‌ای سمپاشی نشود، آفت از آن مزرعه به سایر مزارع حرکت کرده و با تکثیر، به محصول دیگر کشاورزان آسیب وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: کشاورزان می‌توانند با دریافت مشاوره از کلینیک‌های گیاه پزشکی خصوصی و مراکز ترویجی بخش دولتی، نسبت به مبارزه با آفت سن غلات اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.