تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی تک‌رقمی می شود؟

فعال بزرگ صنعتی گفت : جهش تولید لازمه‌اش این است که حتما سیاست‌گذاری بانک مرکزی به شکلی باشد که تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی تک‌رقمی بشود تا بتوانند به سمت جهش در تولید حرکت کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شکری فعال بزرگ صنعتی گفت : جهش تولید لازمه‌اش این است که حتما سیاست‌گذاری بانک مرکزی به شکلی باشد که تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی تک‌رقمی بشود تا بتوانند به سمت جهش در تولید حرکت کنند.

او گفت : بخشی از سهم کارفرما و کارگر را در تامین اجتماعی دولت به‌صورت یارانه‌ای بپردازد.

شکری افزود : در روند صادارات در حوزه گمرکی تسریع شود و خیلی از تشریفات دست و پا‌گیر و کاغذبازی‌ها حذف شود تا صنعتگران بتوانند در تحقق شعار سال موفق باشند.

او افزود : یکی از معضلات بزرگ در راه تولید تصمیمات یک‌شبه است که برخی وزارت‌خانه‌ها می‌گیرند.

شکری گفت : جامعه در یک رکود کرونایی فرو رفته است و به بیان ساده چرخه تولید و توزیع تعطیل شده است. صنعتگری که نتواند محصول خود را در چرخه توزیع به فروش برساند قطعا از تولید بازخواهد ایستاد.

او گفت : در بخش‌های مختلف شامل مالیات، وام‌ها، تامین اجتماعی، عوارض و... باید فرصتی برای بخش صنعت ایجاد شود تا با عادی‌شدن شرایط صنعتگر بتواند تعهداتش را انجام دهد. اگر تولید‌کننده فرصت و فرجه نداشته باشد این پرداخت‌ها را باید از کجا انجام دهد؟! صنعتگر وام گرفته با سود ۱۸ درصد با این وضعیت طبیعتا اقساط به تعویق خواهد افتاد و این معوقه مشمول ۶ درصد جریمه می‌شود. این رکود دو ماه است که در جریان است با معوقه بعدی ۶ درصد بر مبلغ جریمه افزوده می‌شود که در آخر جمع سود و جرایم وام ۱۸ درصد را به بالای ۴۰ درصد تبدیل می‌کند. این نکته را فراموش نکنیم که صنعت هر استان برای مردم آن استان است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.