تداوم ورود پزشکان خارجی به ایتالیا برای مقابله با کرونا + فیلم

با گذشت بیش از دو ماه از شیوع کرونا در ایتالیا، این کشور همچنان از کمک پزشکان خارجی برای مقابله با این ویروس استفاده می‌کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در یک ماه گذشته صد‌ها پزشک کوبایی، چینی، روسی، و آلبانیایی برای کمک به همکاران ایتالیایی‌شان وارد این کشور شده اند و مورد استقبال وزیر امور خارجه ایتالیا قرار گرفته اند.

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا در فرودگاه در جمع دومین گروه پزشکان از کشور آلبانی گفت: ایتالیا هم اکنون بیش از چهل روز است که در قرنطینه به سر می‌برد و دومین گروه از پزشکان و پرستاران آلبانیایی وارد ایتالیا شده اند تا به مناطق شمالی ایتالیا انتقال پیدا کنند. دولت از تمام کشور‌هایی که تا کنون با اعزام پزشک و ارسال تجهیزات پزشکی به ایتالیا کمک کردند تقدیر می‌کند.

در برخی از شهر‌های شمالی ایتالیا، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های بزرگ صنعتی برای پذیرش بیماران کرونایی به بیمارستان تبدیل شده اند و شماری از پزشکان خارجی در آنجا مشغول به کار هستند.

هم اکنون در ایتالیا شمار قربانیان از مرز ۲۴ هزار نفر عبور کرده است که ۱۳۹ نفر از این افراد را پزشکان تشکیل می‌دهند.

دولت ایتالیا در دو ماه گذشته به منظور مقابله با ویروس کرونا نزدیک به ۲۰ هزار فارغ التحصیل رشته پزشکی را بدون آزمون نهایی استخدام و روانه بیمارستان‌ها کرد و شمار زیادی از پزشکان و پرستاران بازنشسته را هم به خدمت فرا خواند.


بیشتر بخوانید: وضعیت شهر برگامو کانون بحران کرونا در شمال ایتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.