معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: صنعتگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را در کارگاه‌ها آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به تعطیلی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی به دنبال گسترش ویروس کرونا، گفت: این واحد‌ها با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی صادر شده می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

او افزود: صنعتگران در فروشگاه‌ها و کارگاه‌های خود ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند و باید از تجمع در محل کارگاه ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها پرهیز کنند و برای دریافت هزینه از کاتخوان‌های ضدعفونی شده و یا پرداخت آنلاین استفاده کنند.

دهقان مهرجردی ادامه داد: تجهیزات و دستگاه‌هایی که در کارگاه‌های صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که از سوی چندین نفر استفاده می‌شود باید به طور مرتب گندزدایی گردد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: کلیه فعالان صنایع دستی بهتر است بعد از اتمام کار و قبل از ورود به خودرو، وسایل حفاظت فردی کارگاه خود که شامل لباس کار، کفش کار، کلاه و نظایر آن می‌باشد را در رختکن تعویض نموده و دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

او ادامه داد: تمامی تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی موظف هستند که در هر مرتبه ورود و خروج مشتری و یا سایر افراد که منجر به لمس تولیدات صنایع دستی گردیده است، محصولات صنایع دستی را گندزدایی نماید.

دهقان مهرجردی گفت: استفاده از هواکش و بازگذاشتن در‌ها و پنجره‌های سالن‌ها و اتاق‌های کار، حذف و یا بلا استفاده نمودن آب خوری‌ها و آب سرد کن‌ها به صورت موقت، وجود سطل‌های درب دار پدالی به همراه نایلون درون آن در کارگاه ها، و غیره از دیگر اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش ویروس در کارگاه‌ها است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.