مدیر امور سینمایی مازندران از اعلام آمادگی سینما‌های حوزه هنری برای بازگشایی و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعلی سیدپورگلنشینی مدیر امور سینمایی مازندران از اعلام آمادگی سینما‌های حوزه هنری برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در زمان بازگشایی سینما‌ها خبر داد و گفت: با تلاش همه دست‌اندرکاران اعتماد مخاطب برای دوران پساکرونا جلب می‌شود.

او افزود: آموزش‌های لازم را برای پرسنل سینما‌های خود در نظر گرفته‌ایم و تدابیری برای بهداشت محیط عمومی سینما اندیشیدیم که به محض اعلام زمان بازگشایی آن‌ها را عملیاتی ساخته تا خانواده‌ها با کمال اطمینان از سلامت بهداشتی سالن سینما مهمان سالن‌های ما باشند.

سیدپور درباره پیش‌بینی خسارات وارده به سینما‌های استان گفت: پیش‌بینی خسارت بر سینما‌های تحت پوشش حوزه هنری تنها در سه ماهه بهار ۹۹ بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: موضوع حائز اهمیت و توجه اینجاست که بدانیم درست است که سه ماه از سال فروش سینما را از دست دادیم لیکن حدود ۴۰ درصد از درآمد سالانه سینما در همین سه ماه باید کسب می‌شد تا خرج هزینه‌های ماه‌های کم درآمد مثل ایام امتحانات، ماه‌های محرم و صفر و رمضان شود.

سیدپور گفت: موسسه فرهنگی بهمن سبز که عهده‌دار مدیریت سینما‌های حوزه هنری کشور است با تمام وجود در صیانت از حقوق پرسنل دفاع کرده و متعهد شده تا هیچ حقی از پرسنل ضایع نشود و مطلقا دست به تعدیل نیرو نزده است.

مدیر امور سینمایی مازندران افزود:در روز‌های آینده ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که با توجه به مشارکت پایین مردم در این ماه، فرصت مناسبی بود تا حداقل به شکل آزمایشی فاصله‌گذاری اجتماعی در سینما تمرین شود.

او با اشاره به اینکه در کنار تلاش برای رعایت مسائل بهداشتی و صیانت از سلامتی مردم در درجه نخست، نباید از حوزه نشاط اجتماعی غفلت کرد، گفت: مهم‌ترین مساله برای سینما در دوران پساکرونا، جلب مجدد اعتماد خانواده‌ها است.

سیدپور افزود: مردم و مسئولان در نظر داشته باشند سینما‌های استان یکی پس از دیگری به علت بی‌توجهی بسته شده‌اند و این اندک سینما‌های باقی مانده که هر کدامشان بار کل یک شهر و همچنین نزدیک به هفت شهر اطراف خود را به دوش می‌کشند نیازمند حمایت بیشتر هستند.

او گفت: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا با اجرای درست دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا، اعتماد خانواده‌ها به سینمای ایران را جلب کنیم تا با بازگشایی سینما‌ها دوباره روح امید و شادابی را در دل جامعه بدمیم.

مدیر امور سینمایی مازندران افزود: بلیت در ایام بازگشایی بصورت اینترنتی به فروش می‌رسد و مخاطبان می‌توانند روی هر صندلی در هر کجای سالن که مایل هستند بلیت خریداری کرده و فاصله‌های بهداشتی را خودشان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.