کارشناس هواشناسی کردستان گفت:بتدریج از اوایل صبح فردا پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد استان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خسرو سیف پناهی گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی؛طی امروز چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار بوده و بجز پوشش ابر، گا‌ها وزش باد شدید در بعدازظهر و بارش‌های پراکنده در برخی نواحی شمالی استان پدیده قابل توجه دیگری نداریم.

او افزود:بتدریج از اوایل صبح فردا پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به سطح استان به تناوب شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، در بعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و در برخی نواحی مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی کردستان گفت:بارش‌ها طی این مدت به تناوب کل استان را در بر خواهد گرفت، ولی در مجموع مقدار بارش‌ها در مناطق غربی و شرقی استان قابل توجه‌تر پیش بینی می‌شود؛ که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در برخی از مناطق وجود دارد.

سیف پناهی افزود: انتظار داریم شدت بارش‌ها برای فردا پنجشنبه تا صبح جمعه در مناطق غربی و از بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه هفته آینده در مناطق جنوب شرقی استان رخ دهد؛ از ظهر جمعه تا ظهرشنبه از مقدار بارش‌ها کاسته خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی عراق و سوریه و وزش باد شدید در این مناطق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور، در بعضی از ساعات روز‌های جمعه تا یکشنبه هفته آینده شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی کردستان گفت:از لحاظ دمایی نیز فردا پنجشنبه با ورود سامانه بارشی دما در طول روز ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد داشت، ولی مجددا از روز جمعه شاهد افزایش دما در سطح منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.