معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز ۹۹، ۶۵۵ فقره تخلف از واحد‌های صنفی در سطح استان کشف و ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه در طرح نظارتی نوروز ۹۹، ۶۵۵ فقره تخلف از واحد‌های صنفی در سطح استان کشف و ثبت شد، گفت: در طرح نظارتی نوروز ۹۹ و به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان که از اول اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری ادامه داشته، هفت هزار و هشتصد مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام گرفته است.

او افزود: در این بازرسی‌ها که به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۵۵۴ پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدور صدور صورتحساب  به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به فراوانی بازرسی‌های صورت گرفته از کالا‌های اساسی و اولویت دار، اضافه کرد: از تعداد پرونده‌های متشکله، نان با ۹۰ پرونده در صدر تخلفات قرار دارد و اقلام پروتئینی با ۷۷ پرونده، پوشاک و کیف و کفش با ۶۷ پرونده، میوه با ۴۱ پرونده و شیرینی جات با ۳۰ پرونده در رتبه‌های بعدی می‌باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت تعداد ۲۸۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که ۱۵۳ مورد از سوی ۱۰۴ ناظر افتخاری به این ستاد اعلام شده است.

یحیایی همچنین از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاه‌های زیربط نظیر تعزیرات، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد، فرمانداری در این مدت خبر داد و اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز ۹۹، ۲۴۸ مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحد‌های صنفی انجام شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.