غلام حسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح سوخت رسانی به وانت بارها و نیسانها را ساماندهی کردیم، گفت: برای سوخت رسانی به رانندگان این ناوگان همانند سواریها سامانه طراحی کرده و در صورتی که رانندگان این ناوگان ثبت نام کرده باشند سهمیه خاص وانت بار را دریافت میکنند.
او ادامه داد: تاکنون وانت و نیسانهایی که ثبت نام کرده اند سهمیه خاص وانت بارها در برون شهری را دریافت کرده اند و این رانندگان سهمیه اسفند و فروردین ماه را دریافت کرده اند.
او با بیان اینکه رانندگان وانت بار و نیسان برون شهری هرچه سریعتر در این سامانه ثبت نام کند، گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شده سوخت براساس پیمایش، بارنامه و میزان بار در کارت سوختها واریز میشود و در صورتی که فعالیت این ناوگان و میزان پیمایش آنها کاهش یابد به مرور سوختشان هم کم میشود.
دغاغله اظهار کرد: به ناوگان این بخش اعلام میکنیم هرچه سریعتر برای در این سامانه برای دریافت سوخت ثبت نام کنند.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری با اشاره به اینکه ناوگان این بخش همانند ناوگان حمل ونقل سنگین سهمیه سوخت تعلق میگیرد، گفت: خودروهای وانت باری که تاکنون در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند هرچه سریعتر در این بخش ثبت نام کنند تا سهمیه سوخت برون شهری خود را به علاوه میزان پیمایش دریافت کنند.
ادامه داد: در راستای ساماندهی وانتبارها و افزایش ایمنی تردد این ناوگان در جادهها، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در دو تا سه سال گذشته ضوابط فعالیت ناوگان و راننده وانتبارها را ابلاغ کرد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، گفت: در این راستا تعدادی از رانندگان وانتبارها از بارنامه برای حمل بار در جادهها، استفاده میکنند.
او اضافه کرد: در آن مصوبه آمده است که در دو ماه، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در بخش برونشهری و دستگاههای متولی حمل و نقل درونشهری (وزارت کشور) بحث تردد ناوگان وانت را مستندسازی کنند و سوخت بر اساس پیمایش و طبق اسناد حمل برای آنها اختصاص یابد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: در همین راستا همان دستورالعملهایی که از قبل داشتیم، از طریق رسانهها و دیگر مدلهای اطلاعرسانی به اطلاع رانندگان وانتبارها رساندیم.
او ادامه داد: از ابتدای بهمنماه، وانتبارهایی که در جادههای بین شهری تردد کرده اسناد حمل یعنی بارنامه دریافت کرده و در صورت دریافت بارنامه، تردد آنها ثبت و پیمایش آنها محاسبه میشود و معادل آن پیمایش سوخت به ناوگان وانتی اختصاص مییابد.
دغاغله در پایان بیان کرد: لازمه گرفتن سند حمل و بارنامه برای ناوگان وانتبار، داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است؛ سامانهها و زیرساخت در این زمینه فراهم شده است و تاکنون تعدادی راننده وانت و وانتبار کارت هوشمند دریافت کردهاند.
انتهای پیام/
آقایان چرا ناراحتید .
تو تاکسی رانی هم ثبت نام کردم دوباره مبلغی هم اونجادادم
الان دوماهه ثبت نام کردم ولی به سوختم هیچی اضافه نشده همان 120لیتره چطوری میگن دوماه افزایش داشته
فکری به حال مردم بکنید
دولت کم پول میشود ی بهانه ای برای پول گرفتن ردیف میکند.
اقا من تکسوز ام،کشاورزیم و تو مسیر روستا کارمیکنیم بارنامه از کجا بیاریم بعدش ما کارمون تره باره بیشتر و بارهای متفرقه روستا.کدوم اینا اخه بارنامه دارن همینجوریش کلی قرض بدهی داریم با بنزین سه تومنی چجوری بار بیاریم میدون تهران.از طرفی کرایه هاهم گرون بشه کشاورزمعترض و حق هم داره چون هزینه هارفته بالا بدبخت تر از قشر راننده هست مگه .من نه توان خرید کپسول دارم نه توان عوض کردن ماشین بخدا گرفتارشدیم متاهل زندگی سخته کارگری هم یه روز هست یه روز نیست.چرا وانت و ماشین های کار و بار بدبخترن بیشترین عوارضی بیشترین اصطلاک باید بدن
آیا این 200 لیتر واقعا برای یک وانت شخصی که در روستا تردد داره کافیه؟ وانتی که در اکثر مواقع بار مربوط به روستا رو حمل میکنه که نیازی به بارنامه نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم این همه ظلم چیه
پدرمردم و بااین سهمیه بازی درآوردیم
گرانی و....
شمایی که پشت دربهای بسته تفکر میکنید کمی هم تعقل کنید چه بر سر خودمون داریم درمیاریم،بابا این این مردم از خودمون.بخدا افغانی و عرب ...نیستیم
حالا بگید خودروهای دوکابین شخصی پرمصرف آیا مستثنی هستند ؟؟؟
بارنامه که نمیدن به ماشینی که بار نمیبره