رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: هنرقفل سازی سنتی با اعطای مبلغ ١٥٠ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هنرمند قفل ساز سنتی این شهرستان احیا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: به منظور احیا، حفظ و ترویج هنر‌های سنتی و صنایع دستی این شهرستان مبلغ ١٥٠ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هنرمند قفل‌ساز سنتی این شهرستان اعطا شد.

او افزود: با توجه به این که احیا، حفظ و ترویج هنر‌های سنتی و صنایع دستی و حمایت از هنرمندان این رشته‌ها از رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است، رشته قفل سازی سنتی از رشته‌های منسوخ شده تربت حیدریه در حال حاضر به مدت ٣ سال با حمایت و همکاری معاونت صنایع دستی خراسان رضوی و اداره میراث فرهنگی و به همت هنرمند این شهرستان احیا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: با سیاست‌های حمایتی برای کمک به حفظ و ترویج هر چه بهتر رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی و هنر‌های سنتی تسهیلات بلاعوض به هنرمندان این رشته‌ها تعلق می‌گیرد.

محمدی با بیان این که رشته قفل سازی سنتی با کد شناسایی ٠٨٠٥٠٠ در گروه صنایع دستی فلزی رشته‌های مصوب صنایع دستی این وزارت تعریف شده است، بیان کرد: این رشته هنر‌های سنتی در خراسان رضوی تنها توسط این هنرمند در روستای حاجی یار از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه فعال است.

تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری است و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.