عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر ماده یک طرح اصلاح برخی از قوانین درباره انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورا‌ها تصویب شود اختیارات شورای نگهبان را فراتر از مراجع چهارگانه خواهید کرد.

نباید به اسم دفاع از حقوق شهروندی حقوق داوطلبان انتخابات را محدود کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،، علیرضا سلیمی درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی در خصوص ماده (۱) طرح اصلاح برخی از قوانین درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور، گفت: فقط شورا‌های اسلامی ۱۱۷ هزار عضو دارند و بسیاری داوطلب که اگر آن‌ها شکایت کند آیا امکان بررسی این شکایت در شورای نگهبان وجود دارد یا خیر؟ در واقع ما در مجلس کوتاهی کرده‌ایم و قانون انتخابات را اصلاح نکرده و به شورای نگهبان و هیأت‌های نظارتی و اجرایی فرصت لازمه داده نشده است، حال به دلیل کوتاهی خودمان نمی‌توانیم صورت مسئله را پاک کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ماده الحاقی به این طرح می‌گوید "در صورت درخواست داوطلب می‌توان مستندات را در اختیار آن‌ها گذاشت"، اما هیأت‌های اجرایی این امکان را دارند که مستندات را در اختیار داوطلب درخواست کننده و درخواست نکننده قرار دهند لذا چرا حق داوطلب را محدود می‌کنیم بنابراین باید گفت عبارات، با دقت نوشته نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اسم دفاع از حقوق شهروندی نباید حقوق آن‌ها را محدود کنیم لذا اگر ماده یک تصویب شود اختیارات شورای نگهبان را فراتر از مراجع چهارگانه خواهید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
پس قانون شفافیت اموال و آراء نمایندگان چی شد؟
آخرین اخبار