سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ثبت‌نام در سامانه اصناف، فعالیت در کارگاه‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدرضا قهرمانیان گفت : فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی استان با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا از سر گرفته شد.

قهرمانیان تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

او با بیان اینکه کسب‌وکار‌های مرتبط با بخش صنایع‌دستی در شرایط شیوع ویروس کرونا تحت تأثیرات منفی قرار گرفت، عنوان کرد: استمهال سه ماه حق بیمه سهم کارفرما و استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی در این مدت و نیز تسهیلات در نظر گرفته‌شده ازجمله حمایت‌ها از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی همچنین از صدور و تمدید ۱۱۴ مجوز تولید انفرادی و گروهی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه با هدف حمایت از آنان و رونق تولید در سال ۹۸ خبر داد.

قهرمانیان با اشاره به شعار سال که با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام، به دنبال فراهم کردن زمینه‌های تحقق جهش تولید در حوزه صنایع‌دستی استان و افزایش تولیدات هستیم.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.