فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص وضعیت شیوع اپیدمی کرونا ویروس در استان کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای بیماری (اوایل اسفند سال ۹۸) یک شیب آرام روبه بالا داشتیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی‌رضا جانبخش، فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص وضعیت شیوع اپیدمی کرونا ویروس در استان کرمانشاه، گفت : از ابتدای بیماری (اوایل اسفند سال ۹۸) یک شیب آرام روبه بالا داشتیم و تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کردند.

او گفت : طی هفته‌های اخیر با توجه به افزایش ارتباطات، پیش‌بینی می‌شد که تعداد بیماران زیاد شود در یک مقطعی حدود یک هفته پیش آمار بیماران استان حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و به آمار قابل توجهی رسید.

او افزود: از سه‌چهار روز پیش کمی شیب ما آهسته‌تر شده، ولی بیشتر مراجعان از بیماری زمینه‌ای و سالمندان هستند، البته سیر این بیماری در آینده قابل قضاوت نیست.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: مراجعات از شهر‌های اطراف بیشتر شده همچنین افزایش بیماران سرپایی که بدون علامت یا کم علامت بیماری هستند قدری فرایند درمان را مشکل کرده است.

او در خصوص آخرین پیشرفت‌ها در زمینه کشف دارو و واکسن، گفت: حداقل هفت کشور در زمینه تولید واکسن فعالیت می‌کنند اخیرا به نتایجی هم رسیده‌اند بطوریکه روی موارد انسانی در حال آزمایش است، ولی کلا پیش‌بینی می‌شود تولید واکسن تا یک سال به طول بیانجامد.

جانبخش گفت: دارو‌های بسیار مختلفی در کشور‌های مختلف در بحث درمان این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور ایران نیز از چندین دارو استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه مشکلی از نظر دارو در استان کرمانشاه نداریم، افزود: مشکل جدی در خصوص دارو نداریم و معمولا پاسخ مناسب هم می‌گیریم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص بیمارانی که تست پی. سی. آر آن‌ها مثبت است، گفت: با پیگیری روند درمان این گروه از بیماران، درپایان باید دو تست منفی داشته باشند تا اعلام کنیم بهبود یافته هستند.

او در رابطه با بیماران که از نظر علایم بالینی و سی. تی. اسکن ابتلا به کوید ۱۹ آن‌ها تشخیص داده شده، افزود: وضعیت بالینی آن‌ها را رصد می‌کنیم تا اعلام کنیم خوب شده‌اند یا نه .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.