استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش دانشگاه زابل در دوره خشکسالی ۲۰ ساله سیستان حائز اهمیت است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در دیدار رییس و هیات‌رییسه دانشگاه زابل با خود اظهارداشت: نقش دانشگاه زابل در دوره خشکسالی ۲۰ ساله سیستان حائز اهمیت است و چه بسا اگر نقش‌آفرینی و حضور دانشگاهیان و نخبگان نبود این منطقه در این مدت خالی از جمعیت می‌شد.

او افزود: خوشبختانه هم‌اینک همدلی و هماهنگی خوبی بین دانشگاهیان به عنوان اتاق فکر منطقه سیستان با مسوولان اجرایی این خطه شکل گرفته و قطعا تداوم این همدلی به نفع مردم سیستان، استان و حتی کشور خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانشگاه بخشی از نیروی انسانی متخصص در اختیار را به سمت کار‌های تولیدی و خلق ثروت سوق دهد.

او اظهارداشت: آمادگی داریم اطلاعات و امکانات مورد نیاز دانشگاه را از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه تامین کنیم تا ایده‌های نوین دانشگاهی که قابلیت اجرایی و عملی شدن در این منطقه را دارند به منصه ظهور برسانیم.

رییس دانشگاه زابل نیز با بیان اینکه تا به حال این دانشگاه در زمینه کار‌های الگویی و تحقیقاتی فعالیت داشته است؛ بیان کرد: بدنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار در راستای تولید ثروت و درآمدزایی برای مردم سیستان بهره ببریم.

دکتر پیمان افراسیاب افزود: برای اولین بار از سوی وزارت علوم نقشه راهبردی دانشگاه زابل ابلاغ شده که این موضوع کمک می‌کند طرح‌هایی را در منطقه اجرا کنیم که تولید ثروت برای مردم کند.

او ادامه داد: دانشگاه به عنوان بازوی سیستم اجرایی سیستان و بلوچستان آمادگی دارد با طراحی الگو‌های تجاری، طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلف را با توجه به نیاز و استعداد استان اجرا کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار