مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سطح باغات پسته این استان با اضافه شدن یک هزار و ۷۶۶هکتار سال گذشته به ۱۲هزار و ۶۷هکتار رسید.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: افزایش سطح کشت پسته در سیستان و بلوچستان در راستای تغییر الگوی کشت، توسعه کشت‌های اقتصادی و ارزآوری در قالب پرداخت بیش‌از پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض انواع نهاده و نهال به پسته کاران استان انجام شده است.

او افزود: شاخص‌ترین برنامه سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزایش عملکرد در واحد سطح و تبدیل مزارع محصولات زراعی با مصرف آب بالا به محصولات باغی کم آب بر از جمله پسته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی با حضور مروج ارشد پسته کشور، بازدید کشاورزان و کارشناسان از باغات پسته زرند، رفسنجان و سیرجان را از دیگر برنامه‌های حمایتی سازمان برای توسعه کمی وکیفی تولید پسته در استان برشمرد و تاکید کرد: برنامه توسعه باغات پسته علاوه‌بر زاهدان و خاش در شهرستان‌های میرجاوه و حوزه سیستان نیز در حال اجراست.

او بیان کرد:برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌ها ترویج کشت مستقیم پسته را در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته است.
شهرکی اظهارداشت: سالانه هفت هزار و۵۰۰تن پسته از سطح هفت هزار و ۲۷۶هکتار باغات بارور استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

او با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار