رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: شرکت های حمل و نقل بین المالکی استان به واسطه شیوع کرونا و انسداد مرز‌ها روزانه دست کم ۱۰ میلیارد ریال متضرر می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد زمانیان یزدی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان به واسطه شیوع کرونا و انسداد مرز‌ها روزانه دست کم ۱۰ میلیارد ریال متضرر می‌شوند.

او افزود: بخشی از این خسارت‌ها شامل هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل شرکت‌ها، خسارت دموراژ یا اجاره کانتینر علاوه بر مدت ذکر شده در قرار داد، انبارداری، هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و پرداخت عوارض مختلف بابت این موارد می‌شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی ادامه داد: توقف سرمایه در قالب محموله‌های تجاری نزد مشتریان و رانندگان و خسارت ناشی از عدم فعالیت کامیون‌ها موجب خواب سرمایه در این دو بخش شده و خسارت به بار آورده است.

زمانیان یزدی بیان کرد: متاسفانه میزان خسارت ناشی از کرونا به شرکت‌های حمل و نقل را نمی‌توان دقیق اعلام کرد چرا که روز به روز به میزان انبارداری و دموراژ کالا‌ها اضافه می‌شود و از طرف دیگر راهداری و گمرک نیز تعداد کانتینر‌های خوابیده در مرز‌ها را اعلام نمی‌کنند.  

او تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده، به خاطر کرونا امکان بازاریابی توسط مدیران شرکت‌های حمل و نقل مقدور نیست، ولی هزینه‌های مالیاتی در طول این مدت همچنان بر فعالیت این شرکت‌ها اثر گذار است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.