مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : یکی از نقاط قوت سریال "نون خ ۲" بخش گردشگری آن است که زیبایی‌های کرمانشاه را به خوبی به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی برای حمایت از تاسیسات گردشگری در بحران کرونا، گفت : این حمایت‌ها در قالب تعویق اقساط، بیمه تامین اجتماعی، پرداخت وام بلاعوض یا تسهیلات ارزان قیمت و... صورت می‌گیرد و می‌تواند در این بحران کمک خوبی به تاسیسات گردشگری باشد.

او گفت : در کنار این حمایت‌ها در استان هم پیشنهاداتی که از سوی فعالین گردشگری برای نجات آن‌ها از رکود فعلی باشد را احصاء خواهیم کرد و به وزارت میراث فرهنگی ارجاع می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید براینکه مسئولین ارشد استان دغدغه نجات بخش گردشگری استان از این بحران را دارند، ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ در تلاشیم تمام موانع پیش پای فعالیت‌های گردشگری را برداریم و بتوانیم به رونق این بخش در استان کمک کنیم.

او بابیان اینکه برای این رویداد بزرگ برنامه‌های زیادی در استان تدارک دیده شده، گفت: در بحث تبلیغات مهمترین اقدامی که انجام شد ساخت سریال "نون خ ۲" در استان بود که این روز‌ها در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی درباره آن اعلام می‌شود.

قادری ادامه داد: هرچند می‌توان به این فیلم از جنبه‌های مختلفی نگاه و دیدگاه‌هایی را در مورد آن بیان کرد، اما در مجموع یکی از مهمترین نقاط قوت "نون خ ۲" جنبه گردشگری آن است.

او با تاکید براینکه برای کمک به ساخت این فیلم بسیاری از فعالین گردشگری استان پای کار آمدند تا زیبایی‌های کرمانشاه به تصویر کشیده شود، افزود: این سریال در طول روز چند نوبت در رسانه ملی پخش می‌شود که این یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی، معرفی میراث ملموس و ناملموس و صنایع دستی استان هم در این سریال به خوبی دیده می‌شود.

او بابیان اینکه در این سریال بصورت هوشمندانه فرهنگ غنی مردم کرمانشاه نشان داده می‌شود، گفت: چنین پروژه‌های تبلیغات گردشگری تا زمان کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند به استان بسیار کمک کند.

قادری بااشاره به مدت زمان باقی مانده تا برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰، افزود: طبق برنامه نمی‌خواهیم این رویداد را تنها منحصر به یکی دو روز جلسه و نشست کنیم، بلکه کیفی سازی زیرساخت‌های گردشگری استان از اهداف مهم برگزاری این رویدا خواهد بود.

او گفت: پیگیری پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات و کمک به توسعه بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های مهم امسال است که در کنار رویداد بزرگ کرمانشاه ۲۰۲۰ برای رونق گردشگری استان آن‌ها را دنبال می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.