معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از اجرای عملیات پیوند درختان زیتون دربرخی شهرستان های استان خبر داد.

فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: عملیات اجرایی اصلاح باغات زیتون استان در بخش‌های هرس جوانسازی و تغذیه و با هدف اصلاح و بهسازی باغات و افزایش باروری آن‌ها با بهره گیری از اعتبارات مدیریت باغبانی عملیات پیوند سرشاخه در حال اجراست.

او ادامه داد: این عملیات با همکاری گروه‌های مختلف پیوند زنی در باغات منتخب استان اجرا و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال در سطح ۲۰۰ هکتار انجام می‌شود.

فرهانی گفت: همچنین این عملیات بر روی ۱۶ هزار اصله درخت زیتون از طریق پیوندزنی و با استفاده از پیوندک‌های تهیه شده از ارقام مناسب و بارده استان اصلاح می‌شود.

او افزود: ضمنا هرس تکمیلی در باغات و حذف پاجوش‌ها و نیز تغذیه برگی درختان از طریق محلول باشی عناصر غذایی مورد نیاز درختان نیز همزمان و در ادامه عملیات پیوند اجرا خواهد شد.

فرهانی با بیان اینکه در ادامه تشکیل کار گروه‌های آموزشی اصلاح باغ زیتون در ۶ ماهه دوم سال گذشته و با حضور فعال باغبانان در سطح استان انجام شد افزود: مقرر شد تعدادی از زیتون کاران پیشرو علاقمند در هر شهرستان در کنارگروه پیوند زن حضور یابند.

او گفت: آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا بگیرند تا علاوه بر اینکه بتوانند کار پیوند را متناسب با نیاز درختان در باغ خود انجام دهند به نوعی با آموزش این افراد تیم پیوند زن استان با برای انجام عملیات اجرایی در سال‌های آتی هم تقویت شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.