حدود ٨٨ هزار مترمربع از عرصه‌های منابع ملی در بخش کجور از دست سودجویان و متصرفان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن پور داوودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور گفت: در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی حدود ٨٨ هزار مترمربع از عرصه‌های منابع ملی پارسال از دست سودجویان و متصرفان آزاد شد.

او افزود: طبق براورد صورت گرفته ارزش ریالی این اراضی ١٨٠ میلیارد ریال  تخمین زده می‌شود.

پور داوودی ادامه داد: بیش از ۶۵ مورد تصرف به اراضی منابع ملی پارسال صورت گرفت که در اجرای این قانون ماموران منابع طبیعی بلافاصله نسبت به آزاد سازی عرصه اقدام کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی کجور یکی از راهکار‌های مهم در حفظ اراضی ملی را نصب بنچ مارک مابین اراضی منابع طبیعی و مستثنیات اشخاص ذکر کرد و گفت: ٣۵ کیلومتر از عرصه‌های منابع ملی در بخش کجور با یکهزار و ۴٠٠ عدد پایه بتنی که با رنگ زرد مشخص است تاکنون علامتگذاری شد.

پور داوودی کمبود نیروی انسانی و سطح بالای حفاظتی با توجه به مراتع بسیار زیاد منطقه که ٢٢ هزار هکتار مراتع را شامل می‌شود از جمله مشکلات موجود بر شمرد و افزود: در این حوزه ٣۵ هزار هکتار جنگل وجود دارد.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور به عنوان اداره مستقل در سال ١٣٩۵ ایجاد شد و حدود ٨٠ هزار هکتار عرصه را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار