معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت:امیدواریم با آغاز فعالیت‌های اقتصادی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فراموش نشود؛ چرا که در این صورت باز هم به روز‌های اول شیوع این ویروس باز خواهیم گشت.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فراموش نشودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،، علیرضا آرمانی‌کیان در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد‌های بیمارستان‌های استان کاهش یافته و در واقع چرخ اصلی اقتصاد بیمارستان‌ها با چالش جدی مواجه شده است، گفت: جراحی‌های به تعویق افتاده و یا مشکلاتی که برای مردم عوارض ایجاد می‌کند مثل انسداد روده یا بیماری‌های سرطان، به مرور زمان وارد چرخه درمان خواهند شد تا در عمل سرویس دهی درمانی در کنار اقدامات دیگر انجام شود.

او با تاکید بر اینکه در روز‌هایی که شاهد آغاز فعالیت‌های اقتصادی هستیم، توصیه اکید همچنان برای خودمراقبتی و دیگرمراقبتی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در شرایط کنونی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و آمار حاکی از آن است که هر چقدر این موضوع از سوی مردم رعایت شود، میزان انتقال ویروس کرونا نیز کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

آرمانی کیا با بیان اینکه با وجود مشکلات متعدد، در راستای خدمات رسانی به این بیماران تلاش مضاعفی دارند، افزود: مدیریت کرونا در ایام پیک بیماری در استان، بسیار سخت و نگران کننده بود که خوشبختانه با همکاری کادر درمانی دانشگاه، همدلی بسیار خوبی ایجاد شد و در این میان هیچگونه قصوری در ارائه خدمت به بیماران وجود نداشت و نارضایتی‌ها نیز زیر یک درصد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مشاغل در استان، فعالیت خود را بعد از چند هفته تعطیلی، دوباره آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: فعالیت در بخش پزشکی نیز به جز دندان‌پزشکی‌ها و جراحی‌های غیرضروری آغاز شده است.

آرمانی‌کیان با اشاره به اینکه معتقدیم امروز در شرایطی قرار داریم که فعالیت‌ها باید کم‌کم آغاز، ولی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت‌های اقتصادی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فراموش نشود؛ چرا که در این صورت باز هم به روز‌های اول شیوع این ویروس باز خواهیم گشت.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.