سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد در ماه مارس ۱۴۸۰ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه این سازمان از مرز ترکیه وارد سوریه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای مجازی با خبرنگاران اعلام کرد ۱۴۸۰ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل که شامل مواد غذایی، دارویی و بهداشتی است از طریق ترکیه وارد سوریه شد.

وی گفت: سازمان ملل تلاش‌های خود را برای کمک رسانی به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شمال سوریه، که صد‌ها هزار نفر از آنان آواره هستند افزایش داده است.

دوجاریک افزود: کمک‌های سازمان ملل شامل مواد غذایی، چادر، آب، دارو و وسایل بهداشت فردی است که از میر گذرگاه «باب الهوی» و «باب السلامه» در مرز ترکیه و سوریه وارد شمال غرب این کشور شده است.

وی این حجم از کمک‌های انسان دوستانه در یک ماه را بزرگترین رقم کامیون‌های ارسالی از ابتدای روند ارسال کمک‌ها به سوریه دانست.

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ و درگیر شدن کشورهایی، چون سوریه و عراق به اشغالگری‌ها و تجاوزات تروریست‌های داعش اجازه ارائه کمک‌های بین‌المللی را صادر کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با اشاره به افزایش آوارگان در شمال سوریه بر اثر درگیری‌های سال گذشته در این منطقه و شیوع ویروس کرونا در سال جدید اعلام کرد نیاز‌های مردم بیشتر شده است و این مسئله نگران کننده است.

ویروس کرونا در سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین کشف و شیوع پیدا کرد هم اکنون سراسر دنیا را درگیر کرده است و تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۴۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده که بیش از ۱۷۶ هزار نفر از آنان جان باخته و بیش از ۶۸۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار