سرپرست امور سینمایی حوزه هنری در استان کرمانشاه گفت : سینما آزادی کرمانشاه آماده میزبانی از مخاطبان سینمایی در دوران پساکرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد‌جواد کنجوری سرپرست امور سینمایی حوزه هنری در استان کرمانشاه با اشاره به احتمال بازگشایی سینما‌های کشور در عید سعید فطر، گفت : تدابیر خاصی براساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در زمان بازگشایی سینما‌ها در نظر گرفته‌ایم.

او گفت : آموزش‌های لازم به پرسنل در قالب کلاس‌های چندساعته آموزشی و آئین‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت در طرح فاصله‌گذاری هوشمند داده شده و ان‌شاءالله در زمینه بهداشت محیط هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری در استان کرمانشاه ادامه داد: براساس این طرح سینما روزانه در چند نوبت توسط پرسنل مجرب ضدعفونی خواهد شد، لیکن براساس آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی سهم سینما در شیوع ویروس کرونا تنها ۰.۰۹ درصد است.

او با اشاره به اینکه بیشترین رشد فروش سینما‌ها در اکران نوروزی و بهاری است، افزود: متاسفانه تعطیلی سینما در کرمانشاه بالغ بر ۵ میلیارد ریال به این سینما ضرر زده است که علاوه بر اکران شامل دیگر موارد از قبیل فضا‌های جانبی و تجاری سینما نیز می‌شود.

کنجوری خواستار حمایت مسؤولان فرهنگی کشور و استان شد و گفت: مسؤولان در این شرایط ما را یاری کنند و به هرنحو مقتضی و با حمایت‌های خویش از افزایش این ضرر‌ها جلوگیری کنند.

او با انتقاد از نداشتن برنامه منسجم در زمینه بازگشایی سینماها، افزود: تنوع در ژانر فیلم، ارائه سوبسید دولتی به این صنف می‌تواند شرایط بهتری را برای سینمادار رقم بزند.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری در استان کرمانشاه در پایان از آمادگی میزبانی سینما آزادی از مردم در دوران پساکرونایی خبر داد و افزود: سینما آزادی با یک سالن ۵۰۰ نفره در طرح تحول عمرانی و بهسازی موسسه بهمن سبز در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن است که ان‌شاءالله به‌زودی و در دوران بازگشایی پساکرونا به بهره‌برداری خواهد رسید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.