اداره کل انتقال خون گیلان در اطلاعیه‌ای از نیاز مبرم به گروه‌های خونی A منفی و AB منفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اداره کل انتقال خون استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نیاز مبرم به گروه‌های خونی A منفی و AB منفی از مردم نوعدوست گیلان درخواست می‌شود: در صورت داشتن شرایط اهدای خون همراه با کارت ملی برای اهدای خون مراجعه کنند.

بابک پاکدل خوش اخلاق، مدیرکل انتقال خون استان گیلان نیز پیش از این با اشاره به نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان به همه گروه‌های خونی گفته بود: به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان به مراکز انتقال خون در زمان کنونی به تمام فرآورده‌های خونی نیازمندیم.

بر اساس اعلام مسئولان تمامی مراکز انتقال خون، نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند و تمام تجهیزاتشان ضد عفونی و استریل می‌شود تا اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

سالانه به طور میانگین افزون بر ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و غیره مصرف می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.