رئیس مرکز بهداشت قم گفت:مرحله دوم غربالگری کرونا در همه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم، سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم  از آغاز مرحله دوم غربالگری کووید۱۹ در همه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت خبر داد و گفت: این مرحله با اولویت پیگیری موارد خوداظهاری، گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، بیماران تحت درمان، اعضای خانوار در تماس با فرد بیمار کرونایی و همچنین جمعیت تحت پوشش اجرایی می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را شناسایی زودهنگام موارد بیماری در استان و آن را گامی درجهت کنترل و پیشگیری از بیماری کروناویروس در شهر قم عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این مرحله نیز با شماره ۴۰۳۰ با خانواده‌ها تماس گرفته و وضعیت سلامت اعضای خانواده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته محبی، در مرحله قبل بیش از یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار نفر غربالگری شده‌اند که ۹۴ درصد کل جمعیت قم را شامل می‌شود.

او از شهروندان تقاضا کرد: همانند مرحله قبل همکاری لازم را با مراقبان سلامت مرکز بهداشت داشته و به تماس‌هایی که با شماره ۴۰۳۰ گرفته می‌شود، حتما پاسخ دهند.

در استان قم ۴۱ مرکز سلامت جامعه و ۱۳۶ پایگاه سلامت فعال است و یک هزار و ۱۶ نیرو شامل پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی بالینی، پرستار، مراقب سلامت، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت می‌پردازند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار