غلامرضا شریعتی گفت: ابتلا بیش از ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا طی ۲ روز گذشته در استان، پیامد خوبی ندارد و نشانه‌ای از بی توجهی به نکات بهداشتی است.

ابتلا بیش از ۲۰۰ نفر به کرونا در خوزستان پیامد خوبی نداردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان در یک تا ۲ روز گذشته از ۲۰۰ نفر فراتر رفته است، اما بحمدالله این بیماران بدحال نیستند.

او بیان کرد: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا زنگ خطری برای استان است تا همه رفتار خود را اصلاح و به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با دقت بیشتری عمل کنیم. اگرچه در شهر اهواز رعایت نکردن نکات بهداشتی بیشتر است و باعث شده بیماری در این شهر بیشتر شود.

شریعتی با اشاره به شرایط فعلی اهواز و روند بیماریابی در این شهر اظهار داشت: به مردم هشدار می‌دهم و از آن‌ها می‎خواهم مساله را جدی بگیرند. همچنین شرایط انجام آزمایش در استان فراهم شده و هم اکنون در اهواز ۲ آزمایشگاه و در دزفول یک آزمایشگاه فعال است و پنجشنبه هفته جاری نیز یک آزمایشگاه در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خوزستان به افزایش مراکز آزمایشگاهی در خوزستان و انجام نمونه گیری کرونا در مراکز جامع سلامت اشاره و بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته و بیماریابی قوی‌تر شده که جای نگرانی ندارد، چرا که موجب می‌شود بیمار در مراحل اولیه شناسایی و از انتقال بیماری جلوگیری شود، حتی از کسانی که علائم اولیه دارند باید تست کرونا گرفته شود تا امکان انتقال ویرورس در حد امکان کاهش یابد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه ضرورت دارد که در استان بیش از یک هزار تست در روز گرفته شود تا مبتلایان سریع‌تر شناسایی شوند گفت: نکته مهم دیگر در روند این بیماری این است که باید در مراقبت به گونه‌ای عمل کنیم که میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس کاهش پیدا کند.

او اذعان داشت: میزان مرگ و میر در اپیدمی‌ها اهمیت دارد، البته پس از تمهیداتی که از سوی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در خوزستان اندیشیده شد مرگ و میر کنترل شده و اکنون باید بر فاصله‌گذاری هر چه بیشتر تاکید شود.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی می‌طلبد که مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دقت و جدیت داشته باشند بیان کرد: معیشت و اقتصاد کشور در کنار کرونا امر مهمی است و امکان تعطیلی با توجه به ارتباط بعضی مشاغل با زندگی مردم نیست، پس برای اینکه معیشت و سلامت را در کنار یکدیگر داشته باشیم باید دستور العمل‌های وزارت بهداشت به دقت رعایت شود.

تاثیر گرما بر کرونا تصوری اشتباه

او افزود: تاکنون گرمای هوا تاثیری بر روند بیماری کرونا نداشته است، لذا هشدار جدی ما به مردم خوزستان این است که رفتار خود را نسبت به این بیماری اصلاح کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ اصناف نیز موظف هستند هم خودشان مسایل بهداشتی را رعایت کنند و هم اینکه به ارباب رجوع هشدار لازم را بدهند چرا که اگر به این نحو عمل نکنند با شرایط بدی روبه رو می‌شویم.

شریعتی گفت: تاکنون توانسته‌ایم طوری مدیریت کنیم که نیازمند تخت بیمارستانی مازاد، ونتیلاتو، تخت ویژه و امکانات مازاد نباشیم امیدواریم که در ادامه هم این روند ادامه داشته باشد.

او تصریح کرد: خود مراقبتی و دیگر مراقبتی مردم در قبال ویروس کرونا باید بالاتر برود و بازرسی از سوی نهاد‌های مربوطه باید جدی‌تر گرفته شود؛ اگر صنفی یا افرادی مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، حتما برخورد صورت گیرد، نباید اجازه بدهیم مثل برخی کشور‌ها به شرایطی برسیم که با کمبود تخت و بیمارستان روبه رو شویم چراکه در آن صورت کنترل از دست خارج می‌شود.

شریعتی بیان داشت: در شهرستان‌ها باید قرارگاه واکنش سریع شکل بگیرد و تلاش کنیم اگر جایی طغیان بیماری رخ داد سریع نسبت به کنترل آن ورود کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.