معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: به همت مراقبین سلامت بیش از چهار هزار مادر باردار در خصوص کرونا غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میترا رضا اف مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: کنترل سلامت و مراقبت از مادران باردار از اولویت‌های کاری مراقبین سلامت است و غربالگری ۱۰۰ در صد مادران باردار تحت پوشش را از افتخارات این معاونت دانست.

او با اشاره به غربالگری بیش از چهارهزار و ۳۰۰ مادر باردار نیشابوری در خصوص کرونا، افزود: پیشگیری و رعایت بهداشت فردی و جمعی از محیط خانواده آغاز می‌شود به همین علت، زنان نقش مهم و اثرگذاری در پیشگیری از انتقال بیماری و مبتلا نشدن اعضای خانواده به ویروس کرونا دارند.

مشاور رئیس دانشکده در امور بانوان ادامه داد: همکاران پرتلاش شاغل در مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت قهرمانانی هستند که علاوه بر نقش مادری خود بایستی پیگیری سلامت مادران جامعه و حتی سایر گروه‌های سنی تحت پوشش نیز باشند.
 
رضااف بیان کرد: این قشر ساعی با پیگیری و آموزش علایم بیماری کرونا به تمام گروه‌های سنی به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله مادران همواره در تمام بحران‌های ایجاد شده در حالت آماده باش هستند تا خدشه‌ای بر سلامت مادران جامعه وارد نشود.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.