غلامی گفت: پروازهای خارجی به اصفهان محدود به موارد خاص از کشورهای کم خطرانجام می شود.

پروازهای خارجی اصفهان، محدود به موارد خاصحجت اله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: مقرر شده همه پرواز‌ها از کشور‌های خارجی به ایران حتی الامکان به فرودگاه بین المللی امام خمینی برود و تنها در موارد خاص و اضطراری برخی پرواز‌های محدود به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان می‌شود.

او ادامه داد: طبق دستورالعمل معاونت وزارت بهداشت پرواز‌های ورودی به کشور به دوسته تقسیم می‌شود، پرواز از کشور‌های پرخطر که شامل ایالات متحده امریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا است که به طور محدود انجام می‌شود و از همه مسافران تست کرونا گرفته می‌شود که باید تا آماده شدن نتیجه تست همه مسافران در قرنطینه باشند و درصورت مثبت شدن تست فقط یک نفر، همه مسافران باید به مدت ۱۴ روز در مراکز مخصوص  قرنطینه شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا در اصفهان ادامه داد: پرواز‌های دیگر از کشور‌های کم خطر هستند که در این موارد هم تمامی مقرارات بهداشتی انجام می‌شود. ما در اصفهان سعی کردیم به هیچ عنوان پرواز از کشور‌های پرخطر نداشته باشیم و پرواز‌ها به طور بسیار محدود آن هم در شرایط خاص و فقط از کشور‌های کم خطر است، مثلا مواردی که همه مسافران اصفهانی هستند ، برای نمونه هفته قبل از کویت به اصفهان پرواز داشتیم.

غلامی ادامه داد: در مورد پرواز‌های کم خطر هم تیم‌های بهداشت و درمان در فرودگاه مسافران را چکاب می‌کنند و از افراد مشکوک تست کرونا گرفته و قرنطینه می‌شوند، البته همه مسافران موظفند آدرس و محل سکونت خود را به تیم‌های مخصوص مستقر در فرودگاه ارائه دهند و ۱۴ روز قرنطینه را در محل سکونت خود رعایت کنند، تیم‌های ما چندین بار به محل سکونت مسافران رفته و مرتب علایم آنان  را چک می‌کنند.

عمادی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان هم گفت: هیچ پروازی از کشور‌های اروپایی و امریکا نداشته ایم و تنها در ده روز گذشته دو مورد پرواز از کویت در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نشسته است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.