مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:کمک به نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع و مساجد از مهمترین اهداف اجرای طرح ضیافت همدلی است.

کمک به نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع و مساجد از مهمترین اهداف اجرای طرح ضیافت همدلی استمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،از اجرای طرح «ضیافت همدلی» با استفاده از ظرفیت موقوفات در زنجان خبر داد و گفت:تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی وتقویت بعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه،کمک به محرمان و اقشار آسیب پذیر و ترویج فرهنگ انفاق،نوع دوستی،مساوات وصدقه از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.
 
حجت‌الاسلام کرمی  افزود:در این طرح به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بسته‌های غذایی تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: در اجرای این طرح در شرایط کرونایی از ظرفیت خیران و نیکوکاران، مساجد،بقاع متبرکه،موقوفات غیر متصرفی،موسسات خیریه و گروه های جهادی منطقه  استفاده می شود.

او با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت بقاع متبرکه شاخص و موقوفات مرتبط استان در راستای کمک به نیازمندان بهره گرفته خواهد شد، گفت: در این طرح به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بسته‌های غذایی تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: جلب مشارکت‌های مردمی به صورت محله‌ای و قربانی کردن گوسفند با گوساله در همان محل، اهدای سبد‌های غذایی بین نیازمندان،جلب مشارکت خیرین، بازاریان و افراد دارای توان مالی، اختصاص ۲۰ درصد از منابع تسهیم بقعه مراکز افق از جمله فعالیت‌هایی است که در این حوزه انجام خواهد شد.
 

او افزود: از موقوفاتی که مقید به روضه‌خوانی هستند می‌توان در تهیه افطار و توزیع در مراکز دارالایتام، آسایشگاه‌های سالمندان و ... مشروط به اینکه همراه با اجرای روضه‌خوانی باشد، استفاده خواهد شد.
 
حجت الاسلام کرمی :تاکید کرد همچنین در اجرای این طرح می توان از ظرفیت روحانیون مستقر برای شناسایی جامعه هدف ،حمایت  و جذب کمک های مردمی بهره برداری کرد.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.